اخبارافغانستان

قانون جمع‌آوری گداها و جلوگیری از گدایی توشیح شد

قانون جمع‌آوری گداها و جلوگیری از گدایی در فرمانی از سوی عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه‌الله توشیح شد. این قانون دارای سه‌فصل و ۲۷ماده است که به‌رهبری معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله و ۱۶ وزارت‌خانه توصیه شده‌است، تا در جمع‌آوری گداها، تداوی و ارایه آموزش‌های مسلکی برای آنان اقدامات عملی انجام دهند.

وزارت‌های کار و امور اجتماعی، عدلیه، اقتصاد، مالیه، معارف، صحت عامه، اطلاعات و فرهنگ، امر باالمعروف ، ارشاد حج و اوقاف، شهدأ و معلولان، ریاست شاروالی کابل، اداره تنظیم امور زندان‌ها، جمعیت هلال احمر افغانی، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری و ریاست عمومی اداره‌امور، تحت ریاست معینیت مبارزه با مواد مخدر به صورت مشترک مسئولیت جمع‌آوری ، تشخیص و فراهم‌سازی زمینه آموزش‌های مسلکی را به گداها دارند.

رئیس دفتر معینیت مبارزه   با مواد مخدر می‌گوید، تاکنون ۴۹ هزار و ۶۴۱ گدا جمع‌آوری شده است که از این میان ۱۴ هزار و ۹۳۲ تن زن و ۲۲ هزار و ۷۲۵ تن مرد اند.

باشندگان کشور از این اقدام امارت اسلامی پیرامون جمع‌آوری گداها استقبال می‌کنند و از خانواده‌ها می‌خواهند که به‌جای گدایی، فرزندان خود را برای داشتن یک آینده‌ی بهتر، به تحصیل تشویق کنند.

در بخشی از این قانون آمده‌است که به‌رهبری ملا عبدالغنی برادر آخوند، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا هر از گاهی بر امور کمیسیون جمع‌آوری گدایان نظارت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *