اخبارافغانستان

تمایل دهلی‌نو برای تعامل با امارت اسلامی افغانستان

وزارت امورخارجه امارت اسلامی هفته گذشته از یک هیئت وزارت خارجه جمهوری هند به ریاست نماینده ویژه آنکشور برای افغانستان استقبال کرد.

جی بی سنگ هنگام اقامت درکابل، با شماری از مقام های ارشد امارت اسلامی منجمله مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امورخارجه دیدارهایی داشت.

به دنبال سفر این دیپلمات ارشد هندی به کابل،  سخنگوی وزارت خارجه آنکشوربا تأکید بر تعامل دهلی‌نو با امارت اسلامی گفته است: پیوندهای تاریخی هدایتگر سیاست هند در افغانستان است.

رندهیر جیسوال سخنگوی وزارت خارجه هند اظهار داشت هیئت دیپلماتیک این کشور به رهبری نماینده ویژه آن در سفر به کابل درباره کمک‌های بشردوستانه هند به مردم افغانستان و همچنین استفاده از بندر چابهار توسط تجاران افغان با مقام ‌های امارت و سازمان ملل گفتگو کرده است.

جیسوال در باره سفر نماینده ویژه هند برای افغانستان تصریح کرد، هند پیوندهای تاریخی و تمدنی با مردم افغانستان دارد و این پیوندها هدایتگر رویکرد و سیاست هند در قبال افغانستان خواهد بود.

وی افزوده است: هیئت ما همچنین با، مقام‌های دفتر هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان(یوناما)، مقام‌ها و اعضای هیئت جامعه تجاری افغانستان در مورد کمک‌های بشردوستانه هند به مردم افغانستان گفتگو کردند و استفاده از بندر چابهار توسط تاجران افغان نیز مورد بحث قرار گرفت.

این در حالی است که امارت اسلامی راهکار تعامل و همکاری  و سیاست متوازن در روابط با کشورها را در پیش گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *