سخن انیس

دست نیازمندان را بگیرید!

ماه مبارک رمضان، ماه تعاون، کمک و دستگیری مستمندان است و در این ماه باید ملت و حکومت در راستای کمک‌رسانی به فقرا و مستمندان توجه و تلاش کند و بیچارگان و نیازمندان را یاری برسانند.

ما میدانیم که میزان فقر و بیچارگی درافغانستان بلند است و ملت در یک روز و روزگار مناسب اقتصادی قرار ندارند.

اگرچه با پیروزی امارت اسلامی افغانستان، ملت از چنگال جنگ، بدامنی، اسارت و اشغال نجات یافتند، اما مشکلات اقتصادی در این کشور حل نگردیده و کماکان پابرجا می‌باشد.

از طرف دیگر ماه مبارک رمضان امسال در ماه حوت و فصل سرما و زمستان آمده که این نیز از لحاظ اقتصادی، مشکلی را بر مشکلات مردم می‌افزاید.

چون مردم مجبور اند از یک طرف مواد سوخت و لباس زمستانی آماده کنند و از طرف دیگر مواد رمضانی برای خود و فرزندان خود آماده بسازند که واقعاً این کار برای مردم فقیر و مسکین افغانستان، سخت تمام می‌شود و ازین ناحیه طبعاً دچار مشکلات خواهند بود.

پس برای نظام اسلامی و تاجران و سرمایه‌داران کشور لازم است که در این برهه‌ی حساس، دست مستمندان و فقیران را بگیرند و بیچارگان را یاری برسانند.

در غیرآن سخت و دشوار است که طبقه‌ی غریب و فقیر هم مواد سوخت و البسه‌ی زمستانی آماده کنند و هم به روز و روزگار خود رسیدگی نمایند.

دین مقدس اسلام نیز در مورد همکاری و کمک با فقرا و مستمندان، اِصرار ورزیده است و خصوصاً کسانی که در ماه مبارک رمضان، دست تعاون و همکاری دراز می‌کنند را تحسین کرده است و اجر و پاداشی را برای شان ارزانی می‌نماید.

بدین ملحوظ باید مسلمانان در سراسر جهان، آماده‌ی تعاون و امداد با مسلمانان فقیر و بی‌بضاعت شوند و دست فقرا و نیازمندان را گرفته با آنان کمک و همکاری برادرانه نمایند، تا باشد اجر بزرگی را کمایی و از سویی هم مشکلات فقرا و مساکین حل گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *