جهان

وزیر خارجه انگلیس، خواستار توقف جنگ در غزه شد

وزیر امور خارجه انگلیس با تاکید بر لزوم کمک‌رسانی به مردم نوار غزه، خواستار توقف هرچه سریع‌تر حملات صهیونیست‌ها به غزه به جای حمله به رفح شد.

وزیر امور خارجه انگلیس با تاکید بر لزوم کمک‌رسانی به مردم نوار غزه، خواستار توقف هرچه سریع‌تر حملات صهیونیست‌ها به غزه به جای حمله به رفح شد.

به گزارش رسانه‌‌ها، دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس (سه‌شنبه) در جریان سفر خود به جزیره فالکلند در جمع خبرنگاران خواستار توقف فوری جنگ علیه غزه شد. وی پس از آنکه یک مقام کابینه

جنگی رژیم صهیونیستی تهدید کرد به رفح حمله زمینی خواهد کرد مگر اینکه اسرای صهیونیست تا ماه رمضان آزاد شوند، تاکید کرد که خشونت‌ها در غزه باید پایان یابد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دولت انگلیس تاکنون در برابر درخواست‌ها برای آتش‌بس فوری در غزه مقاومت کرده و در ازاء از توقف «پایدار» درگیری‌ها حمایت می‌کند، اما فشارهای بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد تهاجم به رفح افزایش یافته است.

گذرگاه بین مصر و نوار غزه راه نجات اصلی برای دریافت کمک‌های ضروری برای فلسطینیانی بوده است که از زمان آغاز حملات سهمگین «اسرائیل» علیه غزه در شرایط سختی به‌سر می‌برند و نیازمند کمک‌های فوری بشردوستانه، ازجمله غذا، آب آشامیدنی سالم و خدمات پزشکی و دارو هستند.

دیوید کامرون در اظهارات امروز خود خاطر نشان کرد: ما همین حالا خواستار توقف فوری درگیری‌ها هستیم. ما معتقدیم که آنچه اکنون به آن نیاز داریم، وقفه در جنگ و همچنین فرصتی برای آزادی اسرا و کمک‌رسانی است این امر باید فوراً انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *