سخن انیس

امریکا و مُشت بعد از جنگ

امریکا در افغانستان، شکست فاحشی را متقبل شد و بیش از دوسال می‌شود که با سرافگندگی از سرزمین مردخیز و شهیدپرور ما بیرون شده است.

امریکا در افغانستان، شکست فاحشی را متقبل شد و بیش از دوسال می‌شود که با سرافگندگی از سرزمین مردخیز و شهیدپرور ما بیرون شده است.

این شکست؛ بدون شک ضربه‌ی شدید و آسیب جبران‌ناپذیری را بر پیکر امریکای متجاوز وارد کرد و با گذشت هر روز درد این شکست را بیشتر احساس می‌کند.

اینکه بعد از دو سال شکست و خروج، کانگریس امریکا زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه‌ی امریکا در امور افغانستان را احضار می‌کنند و در مورد چگونگی توافقنامه‌ی دوحه، پرسش‌هایی را ارایه می‌نمایند، خود می‌رساند که زخم شکست، زخم خونین است و این زخم با گذشت زمان دردش بیشتر احساس می‌شود.

با وجودی که همه می‌دانند این تلاش‌های امریکا نقش برآب است و این پرسش‌ها و انتقادها؛ به مشتی می‌ماند که بعد از جنگ به یاد انسان می‌آید و سودی نمی‌بخشد.

حالا دیگر امریکا شکست خورده و خود این شکست را پذیرفته است و جهان نیز شاهد شکست ننگین و تاریخی امریکا در افغانستان است.

اما، پس‌لرزه‌های این شکست همه‌روزه امریکا را تکان می‌دهد و خوف و هراسی‌ از این ناحیه تا قیام قیامت، گریبان امریکا را رها کردنی نیست.

اما، خیال‌پلوها و انتقادات بی‌مورد بعد از شکست و امضای توافقنامه، جایی را نخواهند گرفت، تنها کاری که به نفع امریکا تمام می‌شود، این است که؛ با امارت اسلامی افغانستان روابط دیپلوماتیکی خود را تقویت ببخشد و برای به رسمیت شناختن این نظام اسلامی و مشروع، گام‌های جدی‌تری بردارد.

چون در افغانستان، دیگر هیچ نظامی؛ نتیجه‌بخش و نیست ‌ثمره‌ی مثبت و شیرینی در قبال نخواهند داشت.

ملت افغانستان از حکومت‌های شاهی گرفته تا رژیم‌های جمهوری که به فرمایش شرق و غرب ساخته شده بودند را تجربه کرده اند که جز جنگ، بربادی، فساد، تعصب، تقابل، جزایر قدرت و بی‌نظمی، چیز دیگری در پی نداشته است.

بنابراین نظام امارت اسلامی، بهترین گزینه است و این نظام توانسته است که تمام مشکلات را از راه ملت بردارد و مردم افغانستان را به نعمت امنیت، آرامی و آبادی برساند و همچنان گوهر قوانین اسلامی و شریعت محمدی را که خواست همگان است، به درستی در دسترس ملت مسلمان و مجاهد قرار بدهد.

امروز بر امریکا و تمام کشورها لازم است که خنجر تقابل را بر زمین بگذارند و امارت اسلامی که یک نظام مشروع، مردمی و پاسخ‌گو برای ملت بزرگ افغانستان است را به رسمیت بشناسند و با اطمینان کامل، دست تعامل دراز نمایند.

امارت اسلامی افغانستان نیز بارها به تمام کشورها اطمینان داده که در امور هیچ‌کشوری از این خاک، دخالت صورت نمی‌گیرد و هیچ‌مخلّ امنیت و اخلا‌‌‌ل‌گری در قلمرو این نظام قوی و مقتدر وجود ندارد تا به کشورهای همسایه، منطقه و جهان ازاین جغرافیا، ضرر و آسیبی برساند.

ملت افغانستان نیز می‌خواهند که جهان باید نظام شان را به رسمیت بشناسند و بیشتر ازاین در حق شان جفا، حق‌تلفی و بی‌عدالتی، از طرف جهان و کشورها صورت نگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *