سخن انیس

حرص روزافزون اسرائیل، بر کشتار غیرنظامیان

اسرائیل، بیش از چهار ماه می‌شود که شب و روز یک ملت ضعیف و بی‌دفاع را زیر رگبار بمب، کروز، راکت و موشک‌های هستوی گرفته است و با گذشت هر روز جنایات تازه و عظیمی را مرتکب می‌شود.

اسرائیل، بیش از چهار ماه می‌شود که شب و روز یک ملت ضعیف و بی‌دفاع را زیر رگبار بمب، کروز، راکت و موشک‌های هستوی گرفته است و با گذشت هر روز جنایات تازه و عظیمی را مرتکب می‌شود.

رفح؛ منطقه‌‌ای است که پناهگاه غیر نظامیان بوده و ملت بی‌دفاع، اطفال و زنان و کهن‌سالان، در آن ساحه پناه برده اند.

اما اسرائیل خون‌خوار این نقطه را نیز زیر آتش گرفته است و مردم ملکی و بی‌دفاعی که درآن‌جا پناه برده اند، توسط بمباران سنگین اسرائیل، مظلومانه به شهادت میرسند هرلحظه در هاون ظلم این غول جنگ و جنایت، خردوخمیر می‌شوند.

اگرچه عربستان سعودی و برخی از کشورها از سازمان‌ملل خواستند که نشست فوری برگزار کنند و این موضوع را مورد بحث قرار دهند.

اما، جهان و کشورهای اسلامی و به خصوص ممالک عربی در مصیبت عظیم فلسطین و غزه شریک نشدند و در این عرصه‌ هیج‌گامی نبرداشته اند.

تنها افغانستان و چند کشور دیگر در این مورد واکنش‌های شدیدی داشتند و این مورد را به شدت تقبیح کردند.

بلی!

اگر کشورهای اسلامی دراین مورد توجه کنند، می‌توانند

آتشی که در غزه برافروخته شده است را خاموش کنند و اسرائیل را برجایش بنشانند.

اما، متٲسفانه این کشورها و به گونه خاص ممالک عربی در کام امریکا رفته اند و نمی‌توانند در این مورد حتی با لحن تندتری صحبت کنند و یا این جنایت عظیم را تقبیح کنند و به باد انتقاد بگیرند.

واضح است؛ اگر وضعیت در شرق میانه به این منوال ادامه یابد، اوضاع وخیم‌تر خواهد شد و این مرض ساری، پیکر کشورهای دیگری را هم در چنگال خود خواهد گرفت و سرزمین‌های اسلامی بیشتری طعمه‌ی آتش امریکا و اسرائیل و دسایس مستکبران خواهند شد.

امروز جهان اسلام و کشورهای اسلامی باید فکر فردای سرزمین‌های اسلامی را بکنند و برای خاموشی این آتش سوزان تلاش ورزند و از هر طریقی که ممکن باشد، جلو جنگ و جنایت امریکا و اسرائیل را بگیرند.

در غیرآن، حالت امروز غزه و فلسطین؛ آیینه‌ی فردای دیگر سرزمین‌های اسلامی خواهد بود و آینده‌ی تلخ و تاریکی، گریبان ملت‌های مستضعف را خواهد گرفت

بهتر این است که جهان اسلام هرچه عاجل، کاری را برای نجات غزه و ملت مظلوم آن انجام بدهند و دیگر سرزمین‌های اسلامی را نیز زیر چتر وقایه‌وی از یروس صهیونیزم و امپریالیزم غربی، قرار بدهند.

و الّا ملت‌ها و سرزمین‌های زیادی، روز و روزگار تلخ و سیاهی را سپری خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *