سیاسی

زمزمه‌ها‌ی استعماری

افغانستان، سرزمینی است که گوهر اقوام مختلفی را در صندوقچه‌ی سینه‌ی خود جا داده است و سالیان سال است که این اقوام شریف با هم زندگی برادرانه داشته اند و در غم و شادی هم شریک بوده اند و استند.

افغانستان، سرزمینی است که گوهر اقوام مختلفی را در صندوقچه‌ی سینه‌ی خود جا داده است و سالیان سال است که این اقوام شریف با هم زندگی برادرانه داشته اند و در غم و شادی هم شریک بوده اند و استند.

اما استعمار در این سرزمین به نام های مختلفی مداخله می‌کند و مارهای استعماری به رنگ‌های گوناگونی سر بیرون می‌آورند.

یکی از پلان‌ها و برنامه‌های استعماری، زمزمه‌ی تجزیه‌ی افغانستان است و استعمارگران می‌خواهند با استفاده ازاین شیوه و روش، شیرازه‌ی وحدمت ملی و اتحاد افغانستان را بکسلند و به جای آن، پدیده‌ی نامیمون نفاق، تشتّت و پراکندگی را جاگزین نمایند.

این شعارهای استعماری از امروز نه، بل‌که از سالیان دور و درازی است که در این سرزمین، زمزمه می‌گردند و تحت این نام به طبل اختلافات و پراکندگی اقوامِ باهم‌برادر کوبیده می‌شود.

اما خوشبختانه ملت افغانستان؛ وحدت ملی و اخوت اسلامی خود را در بدل هیچ‌ وعده‌ی چرب و هیچ‌متاعی نمی‌دهند و پیوسته خواهانِ وحدت و یکپارچگی افغانستان و ملت بزرگ و قهرمان این سرزمین اند.

چون این ملت بزرگ، همیشه از یک چشمه‌ی وحدت، همدلی و همزیستی آب نوشیده اند و نمی‌خواهند که به اشاره‌ی استعمار و قدرت‌های بیگانه، افغانستانِ متحد از هم بپاشد و با این نیرنگ‌های استعماری در پرتگاه نابودی سقوط کند.

قدرت‌هایی که در افغانستان شکست خورده اند و با رسوایی فرار کرده اند، امروز می‌خواهند با گونه‌ی دیگری سر از گریبان سیاست بیرون کنند و با استفاده از حیله‌های شیطانی، اهداف شوم دیگری را در این سرزمین پیاده نمایند.

اما، این ملت قهرمان و هوشیار افغانستان، تمام نیرنگ‌ها و نقشه‌هایی را که استعمارگران، به راه می‌اندازند، میدانند و در مقابل این زهرپاشی‌ها، پادزهرهایی را از جنس وحدت، اتحاد و همدلی در اختیار دارند و هر ازگاهی که دشمنان افغانستان ازاین زهرها استعال کنند، خنثی خواهند شد و این ملت بزرگ؛ اخوت، وحدت و یکپارچگی خود را بیشتر تقویت خواهند کرد.

قدرت های استعماری با هر تجاوز خود در افغانستان، تخم نفاق پاشیدند و خواستند که گوهر گران‌بهای اتحاد و اتفاق را از کف اقوام شریف این سرزمین بستانند و به جای آن؛ خزف بی‌ارزش نفاق را به ملت بزرگ ما، پیشکش کنند.

اما این پلان‌های شوم توسط بصیرت بلند و هوشیاری این ملت، همیشه به شکست مواجه شده اند و نتیجه‌ی ملموسی نداشته است.

در بیست سال اشغال افغانستان، توسط امریکا و دیگر اشغالگران، نیز طبل تعصب و نفاق به شدت در افغانستان کوبیده شد، اما ملت فرهیخته‌ی ما این نیرنگ‌ها را به زودترین فرصت درک کردند و بالآخره در کنار مجاهدین امارت اسلامی قرار گرفتند و اشغالگران مکار، غدار و خونخوار را از خاک و خطه‌ی خود بیرون راندند و دماغ همدستان داخلی شان را نیز در خاک ذلت مالیدند.

ما مطمین استیم که؛ این ملت قهرمان در مقابل هر موجی که به فرمایش استعمار سر بلند کند، ایستادگی می‌کنند و این موج‌ها را با سلاح شجاعت، تدبیر و فرهیختگی می‌شکنند و گوهر ارزشمند اتحاد، اتفاق و همزیستی خود را الی الابد حفظ می‌نمایند.

احمدشاه ابدالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *