افغانستان

دیدار وزیر تحصیلات عالی با سفیر چین در کابل

مولوی نداء محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی، ضمن خوش‌آمدید به آقای جاوشنگ سفیر چین در امور افغانستان، از روابط نیک تاریخی، سیاسی و اقتصادی میان دو کشور ابراز خرسندی کرده و بر گسترش این روابط تاکید کرد.

مولوی نداء محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی، ضمن خوش‌آمدید به آقای جاوشنگ سفیر چین در امور افغانستان، از روابط نیک تاریخی، سیاسی و اقتصادی میان دو کشور ابراز خرسندی کرده و بر گسترش این روابط تاکید کرد. سرپرست تحصیلات عالی گفت

کشور چین در طول تاریخ همیشه در کنار مردم افغانستان بوده و امروز نیز از پالیسی‌ها و تلاش‌های امارت‌اسلامی به صورت شایسته حمایت کرده و به آن احترام گذاشته است.

ندیم هم‌چنان در کنار قدردانی از کمک‌های کشور چین در بخش‌های مختلف به ویژه تحصیلات عالی افزود که خواست ما از همه کشورها این است تا مطابق نیازمندی‌ها، مردم افغانستان را کمک کنند.

وزیر تحصیلات عالی، از اقدام اخیر دولت چین در پیوند به پذیرفتن اعتمادنامه سفیر افغانستان در آن کشور نیز قدردانی کرده آن را یک دست‌آورد بزرگ در راستای توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و اکادمیک میان دو کشورعنوان کرد.

آقای جاوشنگ گفت، دولت چین به ارزش‌های دینی، فرهنگی و تمامیت ارضی افغانستان احترام دارد و اقدامات اخیر دیپلوماتیک نیز گویای این مدعا می‌باشد.

سفیر چین هم‌چنان افزود، کشورش در زراعت و معادن با افغانستان روابط تجاری وسیعی دارد و خواهان گسترش این روابط نسبت به گذشته است.

موصوف هم‌چنان پیرامون تقویت روابط اکادمیک، تحصیلی و برنامه‌های ارتقاء ظرفیت برای استادان نهادهای تحصیلی نیز بیان نموده و در آن راستا وعده همکاری داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *