ورزش

فعالیت‌ها و دستاوردهای فدراسیون پاورلیفتنگ

در سال های اخیر ورزش در کشور ما رشد چشمگیری داشته است . با عام شدن ورزش تعدادی از کودکان، نوجوانان، جوانان و حتا کهن سالان رو به رشته های ورزشی آورده ، ورزش را جزء از برنامه های زندگی روزمره خود ساخته اند.

نجیب الله متین

در سال های اخیر ورزش در کشور ما رشد چشمگیری داشته است . با عام شدن ورزش تعدادی از کودکان، نوجوانان، جوانان و حتا کهن سالان رو به رشته های ورزشی آورده ، ورزش را جزء از برنامه های زندگی روزمره خود ساخته اند.

در کنار سایر رشته های ورزشی، ورزش پاور لیفتنگ در این اواخر جایگاه ویژة را به خود اختصاص داده است.

پاور لیفتنگ نمایشی است از قدرت محض انسان در مقابل با جاذبه زمین. این ورزش از سه حرکت اسکوات، بنچ پرس و لیفت مرده تشکیل شده است که مجموع این سه حرکت را پاور لیفتنگ می گویند.

باید یاد آور شد که در راستای رشد و عام ساختن هر رشته ورزشی ، نقش مسئول یا مربی آن رشته ، از اهمیت به سزای برخوردار می باشد . زحمات استاد خواجه میر مجاهد رئیس فدراسیون پاورلیفتنگ امارت اسلامی افغانستان ، قابل ستایش و انعکاس است. خواجه میر مجاهد که کارنامه درخشان ورزشی از جمله چندین دیپلوم مقام قهرمانی و کسب مدال های رنگین طلا، نقره و برونز از کشور هندوستان، تقدیر نامه ها، تحسین نامه ها، مدال ها و افتخارات زیادی از مسابقات داخلی را در کلکسیون ورزشی خود دارد، منحیث رئیس فدراسیون پاورلیفتنگ مسئولیت های خود را به وجه حسن انجام داده است و دستاورد های نیز دارد.

۱- راه اندازی نمایشات قوی ترین مردان آهنین افغانستان در مقر کمیته ملی المپیک و انتخاب چهار چهره برتر و قوی تر .

۲ – برنامه ریزی مسابقات پاورلیفتنگ در ولایت پروان و به صفت سر حکم مسابقات، گزینش ده چهره برتر به مسابقات دوره بعد.

۳ – برگزاری مسابقات پاورلیفتنگ در ولایت خوست و شناسایی ده چهره برتر به مسابقات انتخابی تیم ملی .

۴ – راه اندازی پنجمین دور مسابقات گزینشی تیم ملی در شهر کابل و انتخاب ۶۴ چهره برتر به تیم ملی پارولیفتنگ افغانستان .

۵ – اشتراک منحیث رئیس فدراسیون و سر داور در اولین دور مسابقات زونی بین ورزشکاران هفت ولایت کشور.

۶ – برنامه ریزی هشتمین دور مسابقات گزینشی منتخب تیم ملی پاورلیفتنگ و مردان آهنین در شهر کابل و انتخاب ۱۰۰ چهره برتر به عضویت تیم ملی و گزنیش ۱۲ بهترین جهت اشتراک در مسابقات بیرون مرزی .

۷ – ایجاد فدراسیون پارولیفتنگ در ولایت زابل و برنامه ریزی مسابقات ورزشی، سیمینار های میتودیکی، اداری و مربیگیری و توزیع ۱۷ گواهینامه به اشتراک کنندگان.

۸ – حضور رئیس فدراسیون پاورلیفتنگ افغانستان در تمامی برنامه ها و نمایشات ورزشی در کمیته ملی المپیک و برنامه سازی فعالیت های ورزشی در فدراسیون .

۹ – راه اندازی مسابقات پارولیفتنگ میان ماستران و پیش کسوتان ۱۷ ولایت و کسب مقام قهرمانی وزنی.

۱۰ – برنامه ریزی خدمت به جوانان بی بضاعت، که توانایی پرداخت تادیه فیس کلپ را ندارند، و آنان می توانند بدون پرداخت فیس در کلپ ورزشی پاورلیفتنگ و پرورش اندام یاران حمید، تمرینات و فعالیت های ورزشی خود را دنبال نمایند . البته هیئت رهبری فدراسیون پاورلیفتنگ در نظر دارد تا زمینه خدمت به قشر بی بضاعت را گسترش داده، تا آنان بتوانند به نزدیک ترین کلپ ورزشی، مراجعه و ورزش نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *