افغانستان

وزارت مهاجرین: بیش از یک میلیون افغان در ۲۰۲۳ به کشور برگشتند

وزارت مهاجرین و برگشت ‌کننده‌ها آمار داده است که در سال گذشته میلادی بیش از یک میلیون مهاجر به‌گونه‌ی اجباری به افغانستان برگشته‌اند.

وزارت مهاجرین و برگشت ‌کننده‌ها آمار داده است که در سال گذشته میلادی بیش از یک میلیون مهاجر به‌گونه‌ی اجباری به افغانستان برگشته‌اند.
خلیل‌الرحمن حقانی سرپرست وزارت مهاجرین و برگشت‌کننده‌ها در دیدار با رئیس اکمالات و امنیت کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفته است که بسیاری این مهاجران از کشورهای همسایه به‌ویژه از پاکستان به کشور برگشته‌اند.
عبدالمطلب حقانی سخنگوی وزارت مهاجرین و برگشت‌کننده‌ها در باره این دیدار گفت: «در این دیدار سرپرست وزارت مهاجرین
و عودت کنندگان از کمیشنری عالی خواست تا موضوع مهاجرین را باید به سطح بین‌المللی از سیاست دور کنند و این سازمان همکاری‌های خود را با هماهنگی با وزارت به پیش ببرد.»
محمد رسول که تازه از پاکستان اخراج شده، می‌گوید برای مهاجرانی که از پاکستان اخراج شده‌اند، باید در کشور سرپناه ساخته شود.
محمد رسول گفت: «حکومت باید با ما همکاری کند، کمک کند، برای ما زمین بدهد و یک سرپناه برای ما بسازد.»
شمار دیگر از افغان‌های اخراج‌شده از پاکستان نیز از مسوولان در حکومت سرپرست می‌خواهند به مشکلات آنان رسیدگی کنند. به گفته مهاجران، تمام دار و ندار شان در پاکستان جا مانده‌اند.
حکیم خان اخراج‌شده از پاکستان گفت: «بسیار ظلم می‌کردند، وقتی در سرک به دست پولیس گیر می‌افتادی، خانواده‌ات در خانه جا می‌ماند و خودت را اخراج می‌کردند.»
پیش از این مقام‌های امارت اسلامی گفته‌اند که تنها از پاکستان و ایران نزدیک به ۸۰۰هزار مهاجر افغان اخراج و به کشور برگشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *