افغانستان

مولوی عبدالکبیر: بر بنیاد اصول اسلامی متعهد به آزادی بیان هستیم

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در دیدار با مسئولان شماری از رسانه‌های خصوصی گفته که امارت اسلامی بربنیاد اصول اسلامی، متعهد به آزادی بیان است.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در دیدار با مسئولان شماری از رسانه‌های خصوصی گفته که امارت اسلامی بربنیاد اصول اسلامی، متعهد به آزادی بیان است.
به گفته‌ی ریاست تشریفات و مطبوعات معاونت سیاسی ریاست‌الوزرا، مولوی عبدالکبیر در این دیدار تصریح کرده که در حد امکان، تسهیلات را برای رسانه‌های خصوصی به میان آورده است.
محمد حسن حق‌یار رئیس عمومی تشریفات و مطبوعات معاونت سیاسی ریاست‌الوزرا گفت: «امارت اسلامی از رسانه‌ها حمایت می‌کند و در چارچوب شریعت اسلامی، حوزه کاری رسانه‌ها گسترده است و جز محدودیت‌های شرعی هیچ محدودیت دیگری برای آن‌ها وضع نشده».
درهمین حال، شماری از نهادهای پشتیبان رسانه‌ها و خبرنگاران بر رسیدگی به مشکلات رسانه‌ها تاکید می‌ورزند.
مسرور لطفی عضو رهبری اتحادیه ژورنالیستان گفت: «امارت اسلامی باید سرنوشت قانون رسانه‌های همه‌گانی و قانون دست‌رسی به اطلاعات را تعیین کند و در نبود این قوانین، رسانه‌ها در فعالیت خود با مشکلات مواجه می‌شوند».
فواد نظری خبرنگار گفت: «خواست من از حکومت توجه بیش‌تر به رسانه‌ها و خبرنگاران است تا رسانه‌ها و خبرنگاران بتوانند به خوبی به فعالیت خود ادامه دهند».
اما سخن‌گوی امارت اسلامی درباره قانون رسانه‌های همه‌گانی می‌گوید که بالای این قانون کار جریان دارد و درحال توشیح شدن است.
مولوی ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی گفت: «کار روی قانون رسانه‌های همه‌گانی ادامه دارد و در حال توشیح است، هر چند که باید زودتر توشیح می‌شد، اما عالیقدر امیر المومنین حفظه‌الله بسیار زیاد مصروف است، بنابراین زمان زیادی طول کشید».
پس از روی کار آمدن دوباره امارت اسلامی، وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته بود که نزدیک به ۳۰ رسانه دیداری و شنیداری در ولایت‌ها و پایتخت کشور به فعالیت آغاز کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *