جهان

نخست وزیر اسلواکی: اوکراین کاملاً تحت کنترول آمریکا است

«رابرت فیکو» نخست‌وزیر اسلواکی از مخالفان کمک‌های غرب به اوکراین گفت که اوکراین کشور مستقلی نیست و کاملا تحت کنترل آمریکا قرار دارد.

«رابرت فیکو» نخست‌وزیر اسلواکی از مخالفان کمک‌های غرب به اوکراین گفت که اوکراین کشور مستقلی نیست و کاملا تحت کنترل آمریکا قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رابرت فیکو روزشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی «RTVS» کشورش با اعلام اینکه مخالف کمک‌های تسلیحاتی

به اوکراین و تحریم‌های روسیه و همچنین ملحق شدن کی‌یف به ‍‍‍پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است؛ گفت که کشور همسایه اسلواکی (اوکراین)، یک کشور مستقل نبوده و کاملاً تحت نفوذ و کنترول آمریکا است.

براساس این گزارش، اسلواکی که هم عضو ناتو و هم اتحادیه اروپا است؛ نخست وزیرش قرار است روز چهارشنبه با همتای اوکراینی خود در شهر « اوژهورود » (Uzhhorod) واقع در غرب اوکراین هم مرز با اسلواکی ملاقات کند.

نخست وزیر اسلواکی در باره دیدارش با همتای اوکراینی گفت: «من به وی (نخست وزیر اوکراین) خواهم گفت که مخالف عضویت اوکراین در ناتو بوده و آنرا وتو خواهم کرد، چرا که این پیوستن (کی‌یف به ناتو) مبنای وقوع جنگ جهانی سوم خواهد بود و لا غیر.»

فیکو افزود: من همچنین (به وی) تاکید خواهم کرد تا آنجایی که به ارتش و امکانات دولت اسلواکی مربوط می‌شود، اوکراین هیچ‌گونه تسلیحاتی از سوی کشور من دریافت نخواهد کرد.

نخست وزیر اسلواکی همچنین اوکراین را متهم کرد به اینکه یکی از فاسدترین کشورها در جهان است و افزود:»خدا می‌داند تا چه اندازه از کمک‌هایی که به شما (‌اوکراینی ها) می‌شود، به کجا می‌رود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *