سخن انیس

به اختلافات میان کشورهای اسلامی، دامن نزنیم!

یکی از رمزهای موفقیت و پیروزی کشورهای اسلامی و امت مسلمه؛ اتحاد و اتفاق است و این نعمت بزرگ می‌تواند جهان اسلام را از بن‌بست‌ها و مشکلات بیرون کند و برای مسلمانان، وقار، عظمت و اقتدار بهتری ببخشد.

یکی از رمزهای موفقیت و پیروزی کشورهای اسلامی و امت مسلمه؛ اتحاد و اتفاق است و این نعمت بزرگ می‌تواند جهان اسلام را از بن‌بست‌ها و مشکلات بیرون کند و برای مسلمانان، وقار، عظمت و اقتدار بهتری ببخشد.

دراین روزها میان دو کشور اسلامی؛ پاکستان و ایران تنش‌هایی به وجود آمده که منجر به موشک‌پراکنی میان دو کشور شد، دیده می‌شد که برخی‌ها این تنش را استقبال می‌کردند و بدبختانه بر طبل تقابل این دو کشور اسلامی می‌کوبیدند.

امید ملت افغانستان این است که باید کشورهای اسلامی در میان خود اتحاد، اتفاق، روابط نیک و حسن نیت داشته باشند و نگذارند که جهان کفر با راه‌اندازی‌ توطیه و دسیسه، نعمت عظمای وحدت و اخوت را از مسلمانان بگیرند و جهان اسلام را پارچه، پارچه نمایند.

واضح است؛ هر ملت و مردمی که شیرازه‌ی وحدت و همدلی را از دست بدهند، محکوم به شکست استند و در معرض نابودی قرار می‌گیرند.

به همین خاطر است که کشورهای استعمارگر و قدرت‌های جهانی، بیشتر بر طبل تفرقه می‌کوبند و می‌خواهند که در میان امت اسلامی درز و فاصله ایجاد کنند و گوهر اتحاد و اتفاق را از کف مسلمانان بگیرند و بعد ازآن، هرآنچه که دل‌خواه شان باشد انجام

بدهند.

ملت افغانستان، من‌حیث یک ملت همسایه و برادر برای کشورهای همسایه و خصوصاً برای این دوکشور اسلامی و امت مسلمه خواهان اتفاق و اتحاد استند و پیوسته آرزو دارند که کشورهای اسلامی باید این نعمت بزرگ را حفظ کنند و دست‌خوش توطیه و دسیسه جهان کفر و قدرت‌های استعماری نشوند.

به همین ملحوظ ملت افغانستان، یکبار دیگر ازاین دو کشور اسلامی و همجوار می‌خواهند که از صبر، مروت و خویشتن‌داری کار بگیرند و بر آتش تنش‌ها آب بیندازند و تشنجات به وجود آمده را از طریق دیپلماسی و مسالمت‌آمیز حل و فصل نمایند.

در غیرآن، این تنش‌ها منجر به خسارات، جنجال‌ها و ناکامی‌های کشورهای اسلامی خواهند شد و ازاین خلاها، جهان استکبار و قدرت‌های استعماری به نفع خود استفاده‌ی اعظمی خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *