افغانستان

مولوی عبدالسلام حنفی: جامعه سالم،  وقتی به وجود می‌آید که سیستم صحی آن سالم باشد

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء دیروز با تعدادی از داکتران متخصص شفاخانه‌های کابل دیدار کرد.

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء دیروز با تعدادی از داکتران متخصص شفاخانه‌های کابل دیدار کرد.

در این دیدار ابتدا آنان صحبت نمودند و راجع به وضعیت شفاخانه‌ها و نیز فعالیت‌ها، کارکردها و برنامه‌های شفاخانه‌های کابل خدمت مقام معاونیت اداری ریاست الوزراء معلومات ارائه                 کردند.   آنان بیان داشتند که این شفاخانه‌ها در بخش‌های مختلف با داشتن داکتران متخصص به مریضان از سراسر کشور خدمات ارائه می‌کنند اما با آن‌هم امکان معالجه برخی از امراض مانند سرطان و ناباروری به‌خاطر کمبود وسایل و امکانات پیشرفته طبی در این شفاخانه‌ها وجود ندارد که با فراهم شدن وسایل، امکان معالجۀ آن‌ها در داخل فراهم می‌شود و نیاز به مسافرت و خارج کردن سرمایه از کشور نیست.

آنان هم‌چنان از مسئولین امارت اسلامی تقاضا کردند که توجه خاصی در بخش صحت خصوصاً در قسمت تربیۀ داکتران متخصص، فراهم کردن وسایل طبی معیاری و توسعۀ مراکز صحی در سرتاسر افغانستان نمایند.

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء ضمن استقبال از دیدار با داکتران متخصص شفاخانه‌های شهر کابل، صحت را از نیازهای اولیه مردم و تعهدات اساسی امارت اسلامی خواند و گفت: یک جامعۀ سالم وقتی بوجود می‌آید که سیستم صحی آن سالم بوده و بهترین عملکرد را داشته باشد و با سیستم کهنه صحی نمی‌توان یک جامعۀ سالم داشت.

معاون اداری ریاست الوزراء با اشاره به آغاز اصلاحات در سیستم صحی کشور گفت که این اصلاحات از یک شفاخانه آغاز گردیده و به تدریج به سایر شفاخانه‌ها و مراکز صحی در سرتاسر کشور گسترش می‌یابد.

مولوی عبدالسلام حنفی در اخیر خاطر نشان کرد که همه کادرهای کشور در بخش‌های مختلف سرمایه این ملت و مملکت بوده و برای ما قابل قدر می‌باشند و با هماهنگی همدیگر می‌توانیم این وطن را آباد و ملت افغانستان را از مشکلات نجات دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *