افغانستان

وزارت کار و امور اجتماعی با ۱۵ نهاد، توافق‌نامه ‌همکاری امضا کرد

وزارت کار و امور اجتماعی با ۱۵ نهاد داخلی و خارجی توافق‌نامه‌هایی را به ارزش بیش از یک میلیارد افغانی امضا کرده است.

وزارت کار و امور اجتماعی با ۱۵ نهاد داخلی و خارجی توافق‌نامه‌هایی را به ارزش بیش از یک میلیارد افغانی امضا کرده است.

هدف از این توافق‌نامه‌ها پشتیبانی از کودکان، برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌یی، یتیم خانه‌ها و خانواده‌های فقیر گفته شده است.

عزیز الرحمن، مسئول ارتباط خارجه وزارت کار و امور اجتماعی، گفت: «ما باید به مشکلاتی که در جامعه ما است توجه کنیم اما افغانستان این‌قدر ظرفیت ندارد و دنیا باید با ما کمک کند فساد را به صفر رسانده‌ایم و امنیت نیز در کشو حاکم است».

دین محمد حقبین، معین مالی و اداری وزارت کار و امور اجتماعی، گفت: «با ۱۵ نهاد قرارداد شده که شامل ۲۱ پروژه می‌شود یک میلیارد و ۷۹ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۸۹۰  افغانی هزینه کل این پروژه می‌شود».

سخن‌گوی امارت اسلامی ایجاد توافق‌نامه‌ها را میان وزارت‌ها با نهاد‌های داخلی و خارجی در زمینه فراهم شدن زمینه کار برای مردم و کاهش چالش‌های اقتصادی کشور مهم می‌خواند.

مولوی ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، گفت: «ظرفیت‌هایی را که وزارت کار و امور اجتماعی آن را برای شان تشخیص داده زمینه‌ی کار و خدمت را برای مردم افغانستان فراهم می‌سازد و بعد از یک سنجش دقیق حس مسئولیت در قبال همین اقشاری که نیاز به همکاری دارد این تصمیم‌ها گرفته شده است».

شماری از آگاهان نیز فعالیت نهاد‌هایی را که در بخش‌های گوناگون ارایه خدمات اجتماعی و اقتصادی در کشور کار می‌کنند اثرگذار می‌دانند.

شاکر یعقوبی، آگاه مسایل اقتصادی، گفت: «توافقات میان بعضی از موسسات با نهادهای حکومتی در زمینه‌ی اشتغال زایی می‌تواند اهمیت زیاد اقتصادی داشته باشد».

قرار داد توافق‌نامه همکاری وزارت کار و امور اجتماعی با ۱۵ نهاد داخلی و خارجی در حالی است که روز گذشته وزارت صنعت و تجارت نیز از امضاء ده توافق نامه با شماری از نهاد‌های ارایه خدمات اجتماعی و اقتصادی خبر داده است.

بر بنیاد خبر نامه‌ی این وزارت، این نهاد‌ها برای حمایت و انکشاف تشبثات کوچک و متوسط در بخش‌های گونا‌گون فعالیت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *