سخن انیس

کارشکنی هنوز در ادارات وجود دارد

رشوت پدیده‌ای است که چرخ زندگی جامعه را از حرکت باز می‌ماند و ملت‌ و دولت را به نابودی می‌کشاند.

رشوت پدیده‌ای است که چرخ زندگی جامعه را از حرکت باز می‌ماند و ملت‌ و دولت را به نابودی می‌کشاند.

این پدیده‌ی شوم و سرطان بدخیم در طی سالیان متمادی و خصوصاً در بیست سال دوره‌ی سیاه جمهوریت در رگ رگ خون مردم افغانستان ریشه دواند و در ادارات دولتی، سیر صعودی خود را پیمود.

اگرچه با پیروزی امارت اسلامی افغانستان، گلیم این پدیده‌ی نامیمون از این سرزمین تا حدی برچیده شد و رشوت‌سِتان‌ها و رشوت‌دهنده‌گان با سرنوشت نامناسبی مواجه شدند.

اما متٲسفانه در این اواخر بازهم صدای پای رشوت به گوش می‌رسد و کارشکنی و مشکل‌تراشی در ادارات دولتی در حال جان‌گرفتن و زنده شدن است.

اگر برای اِمحا و ریشه‌کن کردن رشوت توجه نشود، مفسدین یکبار دیگر کشور را به گند خواهد کشانید و رشوت‌سِتانی و رشوت‌دهی را بار دیگر در افغانستان، رمق خواهد بخشید،

امارت اسلامی ، مسئولیت دارد تا در این مورد توجه جدی نموده، ملت را از لبه‌ی این پرتگاهِ خطرناک دور سازد و برای نجات ملت از چنگ فسادِ رشوت تصامیم و

تدابیری را اتخاذ نماید.

در غیر آن، فساد رشوت دوباره سر بلند خواهد کرد و  این ملت نحیف و کشور مصیبت‌زده را بار دیگر در منجلاب مشکلات و بدبختی غرق خواهد کرد.

بنابراین موظفینِ استخباراتی کشور مکلفیت دارند تا هرچه عاجل برای نابودی این پدیده‌ی شوم و شناسایی عاملین آن، کمر همت ببندند و مسئولین ارشاد، امر بالمعروف و نهی عن المنکر وظیفه دارند تا گناه و پیامد خطرناک این پدیده را در روشنی آیات و احادیث و دستورات شریعت محمدی ❪ص❫ از طریق مساجد و منابر و دیگر راه‌ها تبلیغ نمایند و ملت را از عواقب ناگوار آن باخبر سازند.

علمای کشور با استفاده از تبلیغ و توصیه و همچنان امارت اسلامی  با تطبیق شریعت و تنفیذ قوانین اسلامی می‌تواند به آسانی جلو این پدیده‌ی شنیع را بگیرد و ملت را از چنگال سیاه بربادی و تباهی نجات بدهد.

 

به امید نابودی رشوت و فساد از افغانستان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *