سیاسی

جنگ غزه یا عریانی چهره واقعی امریکا

با سقوط اتحاد جماهیر شوروی وقت در 1991 م، ایالات متحده امریکا، به عنوان یگانه قدرت برتر دنیا ظاهر شد. به نحوی که هیچ رقیب قابل توجهی در دنیا نداشت و اسپ قدرت جهانی خویش را طوری که دلش می خواست جولان می داد و در حال حاضر نیز این کار را می کند.

با سقوط اتحاد جماهیر شوروی وقت در 1991 م، ایالات متحده امریکا، به عنوان یگانه قدرت برتر دنیا ظاهر شد. به نحوی که هیچ رقیب قابل توجهی در دنیا نداشت و اسپ قدرت جهانی خویش را طوری که دلش می خواست جولان می داد و در حال حاضر نیز این کار را می کند.

این ابرقدرت جهانی، در حالی که جنایت های ضد بشری زیادی را در گوشه و کنار جهان در طول تاریخ خویش انجام داده است، نمونه های بارز و جدید آن را می شود در کشورهای افغانستان، عراق و سوریه مشاهده کرد.

جنایت امریکا، تنها در ساحه نظامی باقی نمانده و ساحاتی چون فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و … را نیز در بر گرفته است. تحمیل فرهنگ عریان و مادیگرای غربی بر جهان، استفاده از سیاست برای اهداف استعماری و وضع تحریم های اقتصادی بر کشورها، نهادها و افراد که به نحوی تابع خواست های نامشروع این هسته ی جنایت جهانی نمی شدند، از موارد برجسته ی جنایت های فرهنگی، سیاسی، و اقتصادی آن کشور به شمار می رود.

در این مدت هنر امریکا در این بود که برای جنایت های خویش توجیهات درست می کرد که از آن جمله می شود از ابزار مهم چون «حقوق بشر» نام برد که این کشور دهه ها سنگ حمایت از آن را در هر گوشه ی دنیا به سینه می کوبید.

حمایت امریکا از اسرائیل در جنگ غزه و فراهم سازی سلاح و مهمات برای کشتار غیر نظامیان بی گناه فلسطینی، ارزش گرایی امریکا را در سطح جهانی زیر سوال برده است. به نحوی که اصطلاح استاندرد های دو گانه امریکا، در این روزها وارد ادبیات سیاسی و رسانه‌ای دنیا شده است.

چهره جنایت پیشه‌گی و غیر ارزشی امریکا، هر چند در گذشته هم زیاد پوشیده نبود، ولی این کشور در دهه های گذشته با استفاده از غول رسانه ی غرب، توانسته بود که حامیان بی خبر «لبرال دموکراسی» را به این امر تا جایی قانع بسازد که «ایالات متحده امریکا» حامی و مددگار ارزش های حقوق بشری در جهان است.

حمایت میلیاردی، مردم دنیا از داعیه فلسطین در جنگ غزه که بخش قابل ملاحظه آن در غرب از جمله امریکا به نمایش گذاشه شد، این نکته را واضح می سازد که ارزش گرایی دروغین امریکا تا جای زیادی به مردم جهان واضح گردیده است. این مردم از خود حتما می پرسند که این چه نوع حامی ارزش های حقوق بشری است که برای مجازات بیش از دو میلیون انسان بی گناه در غزه حمایت های سیاسی، نظامی، اقتصادی و غیره برای رژیم صهیونیستی اسرائیل فراهم می کند؟ و در عین حال در شورای امنیت سازمان ملل متحد، قطع نامه آتش بس میان اسرائیل و حماس را ویتو می کند تا هر چه بیشتر کشتار بی گناهان از سوی اسرائیل دوام پیدا کند؟

قسمی که از تجارب تاریخی سقوط امپراطور ها بر می آید، در طول تاریخ در بیشترین مورد سقوط قدرت های بزرگ جهانی از سقوط ارزشی شروع می شود. با توجه به این نکته می شود گفت که کاخ امریکا به عنوان قدرت برتر جهانی، خاک ریزه پیدا کرده است و این کشور به سمت پیری و فرسوده گی در حرکت است. به گمان اغلب جنگ حماس با اسرائیل سرآغاز پایان سلطه جنایت کارانه ی امریکا از آسیاست.

بسم الله ذکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *