سخن انیس

برف ضعف پاکستان بر بام افغانستان

پاکستان از چندسال به این طرف با مشکلات و چالش‌های امنیتی مواجه است و گاه گاهی از این ناحیه آسیب می‌بیند.

پاکستان از چندسال به این طرف با مشکلات و چالش‌های امنیتی مواجه است و گاه گاهی از این ناحیه آسیب

می‌بیند.

در این روزها، نیروهای مسلح پاکستان در خیبرپختون‌خواه، مورد حمله قرار گرفت و این حملات تلفاتی را نیز در پی داشت.

پاکستان، پیوسته در این مورد افغانستان را متهم می‌کند و انگشت انتقادش را به سوی کشورما دراز می‌نماید.

اما امارت اسلامی این ادعای پاکستان را بی اساس دانسته و به شدت رد کرد.

مولوی ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی افغانستان در اظهاراتی، نیروهای امنیتی پاکستان را ضعیف توصیف کرد و از پاکستان خواست که برف ضعف خود را بر بام افغانستان نیندازد.

به همگان معلوم است که تی تی پی و تحریک جهاد پاکستان شبکه‌هایی استند که در پاکستان تشکیل شده اند، در خاک پاکستان فعالیت دارند و همه اعضا و افراد شان هم پاکستانی استند.

حملات در پاکستان را بیشتر آنان به عهده می‌گیرند و دلایلی هم برای اجرای این عمل دارند.

اما اینکه پاکستان، افغانستان را متهم می‌کند ادعای کاملاً نادرست است و می‌خواهد با این بهانه بر امارت اسلامی و مهاجرینی که در پاکستان هستند فشار وارد کند.

ملت افغانستان از پاکستان می‌خواهند که در این مورد باید غور کند و در جستجوی حقیقت باشد و پیش ازاین‌که قضیه به ثبوت برسد، به انتقاد تند و تهدیدآمیز مبادرت نورزد و به توهین و تحقیر مهاجرین آنجا نیز نپردازد.

ملت افغانستان از همکاری‌های پاکستان در دوره‌های مهاجرت، راضی استند و خدمتی را که ملت و مردم متدین پاکستان به ملت افغانستان بر اساس دیانت و اخوت کرده اند هیچ‌گاه فراموش افغان‌ها نمی‌شود.

اما اقدامات اخیر پاکستان برای اخراج اجباری مهاجرین و متهم کردن افغانستان برای اخلال امنیت پاکستان، کار درستی نیست و روابط دوستانه دو کشور اسلامی و دو ملت مسلمان را خدشه‌دار می‌سازد.

بناءً پاکستان باید، دست از انتقادات بیجا و اظهارات غیرمسئولانه بردارد، برف ضعف خود را خود پاک کند و برای تٲمین امنیت و حفظ آرامش کشور خود، مسئولیت را به دوش بگیرد و پاسخگو باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *