گزارش

دستاوردهای «امارت اسلامی» در ۱۷ ماهی‌که گذشت

انیس: با وجودی که کشور ما تاهنوز از جانب جامعه جهانی و هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است و جهان هنوز واقعیت‌های کشور مارا درک نکرده است، با آن هم امارت اسلامی توانسته است، در خیلی از موضوعات موفقیت‌ها و دستاوردهای چشم‌گیری داشته باشد.

قسمت دوم

انیس: با وجودی که کشور ما تاهنوز از جانب جامعه جهانی و هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است و جهان هنوز واقعیت‌های کشور مارا درک نکرده است، با آن هم امارت اسلامی توانسته است، در خیلی از موضوعات موفقیت‌ها و دستاوردهای چشم‌گیری داشته باشد.

موادمخدر

معینیت مبارزه علیه مواد مخدر از آغاز فتح الی اکنون دستارودهای قابل ملاحظه‌یی را داشته است.

معینیت مبارزه علیه موادمخدر وزارت امور داخله امارت اسلامی افغانستان در پرتو شریعت اسلام، فرامین، هدایات و احکام مقامات ارشد امارت اسلامی افغانستان اقدامات جدی و قاطع خویش را در عرصه مبارزه علیه موادمخدر  به صورت همه جانبه به سطح مرکز و ولایات کشور اجراآت نموده اند.

قابل ذکر است معینیت مبارزه علیه موادمخدر با پیروزی امارت اسلامی افغانستان تمامی مدیریت های خویش را به سطح ولایات کشور فعال نموده و مجاهدین صفوف جهاد را در بست های مناسب حال شان تعیین بست کرده اند و به تعداد 1147  تن از این نیرو ها را آموزش های مسلکی ارائه و آنها را با تجهیزات دست داشته خویش اکمال و تجهیز کرده است.

از زمان پیروزی امارت اسلامی الی اکنون این معینیت در بخش های مختلف یعنی عملیات علیه دست اندر کاران موادمخد، آموزش نیروهای پولیس مبارزه علیه موادمخدر، جمع‌آوری معتادین، تهیه و ترتیب اسناد تخنیکی و رهنمود ها مانند طرزالعمل‌ها، پالیسی، مرور قانون مبارزه علیه موادمخدر و سایر اسناد اقدامات لازم را نموده اند که به صورت تفصیلی به آن اشاره می شود.

عملیات ها و دست آورد ها

معینیت مبارزه علیه موادمخدر برای محو آن به تعداد 4228 عملیات را در این مدت انجام داده اند.

مظنونین گرفتار شده در این عملیات ها به تعداد 4273 تن می‌باشد.

لابرتوار های تخریب شده که شامل کارخانه تولید مشروبات الکولی، کارخانه پروسس موادمخدر و  کارخانه تابلیت K می باشد، بعد از تثبیت تخریب شده است. به تعداد 134 باب می باشد.

مواد مخدر کشف و ضبط شده که از قبیل، هروئین، مُرفین  تریاک، چرس مت ام فتامین، مشروبات الکولی، کشمش تخمرشده، بنگدانه، خشخاش، موادکیمیاوی غیرقانونی، تابلیتK، تابلیت زی کاپ، تابلیت ترامادول، تابلیت میتادون می باشد به مقدار 404.073 تن به دست نیرو های پولیس مبارزه علیه موادمخدر قرار گرفته است.

مزارع محو شده نباتات مولد موادمخدر 800.5 هکتار زمین می رسد.

وسایل ، تجهیزاتی و پول نقدی که در عملیات ها به دست آمده است عبارت اند از:

پول نقد 3735558 افغانی

38444300 کلدار پاکستانی

16820 کلدار هندی

3554400 تومان ایرانی

25514 دالر آمریکایی

طلا کشف و ضبط شده 14 کیلیو گرام

ماشین تولید تابلیت K 11 پایه

اسلحه مختلف النوع 100 میل

وسایط مختلف النوع 292 عراده

تیلفون همراه 576 سیت

مخابره 4 پایه

تعداد معتادین جمع آوری و تداوی شده: 53058 تن می‌باشند.

 تطبیق شریعت

از مهم‌ترین دستآوردهای امارت اسلامی در این ۱۷ ماه حاکمیتش، می‌توان از «تطبیق شریعت» نام برد؛ چیزی که قرن‌ها است معطل بوده و کسی موفق نشده است تا فرامین و دساتیر شریعت را موبه‌مو تطبیق نموده و مردم دنیا خود را از مزایای آن بهره‌مند بسازد.

اما امارت اسلامی توانست در این مدت اندک، فرامین شریعت را در تمام شهرهای افغانستان به‌اجرأ درآورد.

قاتلین قصاص شدند، زانیین دره و یا رجم زده شدند، رهزنان و کیسه‌بران به جزای اعمال شان رسیدند.

تطبیق شریعت برای یک کشور اسلامی از جمله ضروریات و واجباتی میباشد که ما مسلمانان با اقرار به کلمه‌ی توحید به پیاده کردن آن در زندگی خود، مکلف گشته و مسئولیم.

الحمدلله امارت اسلامی توانست تا این فریضه‌ی فراموش‌شده در چند دهه و بلکه چند قرن را، دوباره احیا کند و احکام شریعت اسلامی را در جامعه‌ی خود تا حد امکان نافذ و جاری بسازد.

بلندبردن ارزش پول افغانی

امارت اسلامی افغانستان با وجود بحران‌ها و چالش‌های فراوان که با آن روبرو است توانسته است، ارزش پول افغانی را در این مدت در برابر دالر بالا ببرد، این یک دستآورد بسیار بزرگ برای افغانستان و مردم ما است. این در حالی است که برخی از کشورهای همسایه سال‌هاست با بحران جنگ ارز دست و پنجه نرم می‌کنند و در این میدان توفیق چندانی بدست نیاورده‌اند. از طرفی، دشمنان افغانستان از لحظات اولیه کاهش افت افغانی در مقابل دالر، جنگ تبلیغاتی خویش را علیه نظام اسلامی شروع کردند و یقین داشتند که بانک مرزی توانایی مهار کردن بحران ارز را ندارد. اما نصرت الله تعالی شامل حال ملت افغانستان شد که پس از گذشت چند روز، ارزش افغانی به جایگاه اولیه‌اش برگشت و توطئه دشمنان افغانستان خنثا شد.

صادرات

در ۹ ماه نخست سال 1401 امارت اسلامی توانست نسبت به سال‌های گذشته، صادرات بیش‌تر و بهتری داشته باشد.

در این مدت اندک برای ده‌ها کشور جهان از جمله پاکستان، ایران، چین، امارات متحده، قزاقستان، هند، ازبیکستان، ترکیه، تاجکستان و عربستان صادرات داشته است.

این صادرات شامل، زغال‌سنگ، هنگ و تخم آن، بادنجان رومی، کشمش، انجیرخشک، جلغوزه سیاه، و زردآلو می‌باشد که مبلغ مجموعی به دست آمده ازین صادرات(۱۴۲۴)میلیون دالر است.

میزان تجارت افغانستان در سال ۲۰۲۲ میلادی در مقایسه به سال ۲۰۲۱ میلادی ۵۲ درصد افزایش را نشان میدهد.

معاذ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *