صحت

ویروس سرماخوردگی چیست؟ ‌

قسمت دوم سنگین شدن سر                        سردرد    تورم غدد لنفاوی لرز بدن درد سرماخوردگی

داكتر گل رحمن طاهری

قسمت دوم

سنگین شدن سر

سردرد

تورم غدد لنفاوی

لرز

بدن درد سرماخوردگی

تب درجه پایین

ناراحتی قفسه سینه

مشکل در تنفس عمیق

علائم ویروس سرماخوردگی کودکان

علائم این بیماری در کودکان مشابه علائم بزرگسالان است. البته در برخی از کودکان علائم بیماری سرماخوردگی با عوارض گوارشی نیز خود را نشان می‌دهد و ممکن است اسهال و استفراغ نیز در کودکان مشاهده شود. دل‌ پیچه در کنار بی‌ اشتهایی و عدم تمایل به خوردن غذا از جمله نشانه‌های گوارشی سرماخوردگی در کودکان است.

درمان سرما خوردگی

راه‌های درمان این بیماری بسته به این که بیمار بزرگسال است یا کودک متفاوت است:

درمان سرماخوردگی بزرگسالان

در اکثر موارد، باید اجازه دهید ویروس‌هایی نظیر ویروس سرماخوردگی دوره خود را تمام کنند. در این شرایط می‌توانید علائم عفونت را درمان کنید، اما در واقع نمی‌توانید خود عفونت را درمان کنید. بزرگسالان می‌توانند برای درمان این بیماری، هم از دارو و هم از درمان‌های خانگی استفاده کنند.

درمان سرماخوردگی کودکان

سازمان غذا و دارو (FDA) مصرف داروهای سرماخوردگی را برای کودکان کمتر از ۲ سال توصیه نمی‌کند زیرا این داروها ممکن است منجر به بروز عوارض جانبی جدی و مهلکی شوند. تولیدکنندگان اکثر این داروهای سرما خوردگی و ضد سرفه ذکر می‌کنند که “برای کودکان زیر ۴ سال مصرف نکنید“. به همین خاطر بهتر است که برای تسکین علائم سرما خوردگی در کودکان، درمان‌های خانگی را امتحان کنید. اگر از پزشک اطفال سوال شود که در بیماری سرما خوردگی کودکان، چی واسه سرماخوردگی خوبه، قطعا یکی از مواردی که روی آن تاکید می‌کنند استراحت کافی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *