اجتماعی

صداقت در وظایف، نشانه‌ی فداکاری است

صداقت برای داشتن یک زندگی سالم و مرفه بسیار مهم است و یک فرد صادق در زندگی خود دچار تنش نمی شود و کسی که در زندگی دچار تنش نشود، بیشتر زندگی می کند .

صداقت برای داشتن یک زندگی سالم و مرفه بسیار مهم است و یک فرد صادق در زندگی خود دچار تنش نمی ‎شود و کسی که در زندگی دچار تنش نشود، بیشتر زندگی می‎‎ کند .

اگر ما در تعهدات و وعده های خود با دیگران صادق باشیم ، دیگر نگران نتایج اعمال خود نیستیم . نگرانی، استرس و اضطراب ناشی از عدم وجود صداقت در اعمال ما، از دلایل اصلی بروز بیماری های مختلف است .

اگر همه افراد در اعمال خود صادق باشند، به دلیل وجود احساس وظیفه در همه حوزه ها، فساد از بین خواهد رفت . افراد صادق کمتر دچار استرس می ‎شوند.

داشتن صداقت در انجام وظایف، فداکاری اشخاص را نشان می ‎دهد و فداکاری باعث افزایش بهره وری در شغل و تجارت می ‎شود. افزایش بهره وری نیز منجر به توسعه اقتصادی بالاتر و ثبات مالی بیشتر خواهد شد .

وجود صداقت در انجام معاملات شخصی و تجاری به ایجاد روابط محکم ، کمک زیادی می ‎کند .

عدم وجود مشکلات شخصی و تجاری منجر به ایجاد فضای اجتماعی شاد تر می ‎شود و وجود صداقت در نقش های رهبری، باعث ایجاد اعتماد بیشتر افراد به رهبران جامعه خواهد شد در شرایطی که هیچ یک از افراد جامعه در اعمال خود صداقت نداشته باشند ، به دلیل وجود خودخواهی این افراد، فساد در جامعه افزایش پیدا می ‎کند و به دلیل وجود تردید در انجام معاملات و روابط مختلف، استرس افراد بیشتر می ‎شود . افراد نا صادق کارهای خود را فقط به منظور کسب درامد انجام می ‎دهند و به فکر مسئولیت های اجتماعی، کار گروهی، اهداف و … نخواهند بود .

در صورت عدم وجود صداقت در افراد یک جامعه، دیگر روابط و دوستی های پایدار وجود نخواهد داشت.

تعدادی از افراد جامعه در انجام مسئولیت های خود صداقت ندارند و این افراد قادر به درک این موضوع نیستند که اعمال خودخواهانه آن ها باعث ایجاد ناهنجاری های مختلفی در آینده جامعه شان خواهد شد. مشکلاتی که امروز با آن رو به رو هستیم نتیجه اعمال خودخواهانه این گونه افراد است . دلیل عدم وجود صداقت در برخی ها ناشی از ترسو بودن این افراد و عدم وجود شجاعت در گفتن حقیقت در آن ها است .

وقتی صادق باشیم ، مهم نیست که پول زیادی نداشته باشیم ما خوشحال زندگی می ‎کنیم و شب ها به راحتی می ‎خوابیم. دانستن این نکته که پیروزی همیشه از آن افراد صادق است می ‎تواند به ما در حفظ صداقت در انجام اعمال مختلف کمک کند .

برای درک صداقت کافی است که در اعمال و روابط خود با دیگران صادق باشید و در صورت صادق بودن، افراد صادقی را نیز جذب خواهید کرد .

اگر یک تاجر صادق باشید، مشتری های صادقی را جذب می ‎کنید و اگر در روابط خود صادق باشید، دوستان صادقی پیدا خواهید کرد . هیچ تضمینی برای درستی روابط و معاملات شما وجود نخواهد داشت و در واقع هرچه را که بکارید، درو خواهید کرد .

صداقت داشتن در روابط با دیگران مانند روابط خانوادگی و یا روابط دوستان باعث ایجاد حس اعتماد در فرد مقابل می‎ شود.

صداقت، روابط را بهبود می ‎بخشد و اعتماد بین افراد را افزایش می ‎دهد. زندگی کردن با دروغ کاربسیار سختی است و باعث پیچیده تر شدن مشکلات می ‎شود .

شاید صادق بودن در ابتدا باعث دشوار شدن شرایط موجود شود اما در نهایت افراد را به یکدیگر نزدیک تر می ‎کند و باعث ایجاد حس امنیت در روابط افراد می ‎شود .

شخصی که بتواند به نقاط ضعف خود اعتراف کند، انسان قوی و قدرتمندی است.

بزرگ ترین دلیلی که بعضی ها عقب می مانند و هیچ رشدی نمی کنند این است که قبول نمی کنند در بعضی از زمینه های سزندگی نقاط ضعفی دارند. اما کسی، قبول کند که کامل نیست می تواند خودش را به جایی فراتر از سایر افراد جامعه برساند و به طبع آن به رشد و موفقیت در کسب و کار و زندگی شخصی اش نیز دست پیدا کند.

نقاط ضعف افراد قوی بیشتر از نقاط قوت آن ها است. اگر در زمینه ی خاصی قوی هستید اما در زمینه های دیگر نقاط ضعف زیادی دارید، هیچ ایرادی ندارد. اگر کسی در مورد نقاط ضعف شما چیزی گفت، این را بدانید که اصلا لزومی ندارد با کسی در این مورد به بحث و جدل بپردازید.

یکی از مهم ترین خصوصیات مثبتی که می تواند باعث سرعت بخشیدن به پیشرفت و موفقیت در کسب و کار و زندگی شخصی شما باشد راستگویی است. صداقت یک ویژگی اصلی در زندگی است .

هر طور که شما یک سازمان یا سیستم را اداره کنید ، صداقت یکی از مؤثرترین راهها برای ایجاد فرهنگ کار است که باعث موفقیت شما در طولانی مدت می شود.

وقتی فرهنگی بر پایه ی صداقت بنا شده باشد، به شما در تقویت رفتار و فعالیت در محیط کار کمک می کند تا وابسته و تحت تاثیر عوامل بیرونی نباشید. کارکنان بدون در نظر گرفتن شرایط ، با یک قانون اخلاقی ثابت و متداوم رفتار می کنند.

حمید ا لله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *