سخن انیس

امریکا؛ گرگی در لباس میش

امریکا که بزرگ‌ترین حامی اسرائیل در جنگ و جنایت است و این محور شرارت، هرازگاهی اسرائیل غاصب را در جنگ ترغیب می‌کرد و پیوسته حرف از نابودی حماس در غزه و فلسطین می‌زد.

امریکا که بزرگ‌ترین حامی اسرائیل در جنگ و جنایت است و این محور شرارت، هرازگاهی اسرائیل غاصب را در جنگ ترغیب می‌کرد و پیوسته حرف از نابودی حماس در غزه و فلسطین می‌زد.

اما پس از جنگ چهل‌وچندروزه و ناکامی اسرائیل، حالا وزیر خارجه امریکا در پایتخت اسرائیل سفر می‌کند و موضوع آتش‌‌بس را در آجندای سفر خود می‌گنجاند.

این امر نشان می‌دهد؛ امریکا فهمیده که اسرائیل در غزه دستاورد و موفقیتی ندارد و در این اقدام و تهاجم، به شکست قطعی مواجه شده است.

مقاومت چهل‌وچندروزه‌ی غزه بی‌پیشنه بوده و این مقاومت بی‌نظیر، امریکا و جهان را شگفت‌زده ساخته و دیدگاه جهان را در ارتباط فلسطین، غزه و حماس، تغییر داده است.

جهان قبلاً به فکر دیگری بودند و تمام بار ملامتی را بنابه قول و فرمایش امریکا به دوش فلسطینی‌ها می‌انداختند و حماس را هرازگاهی متهم به جنگ و شرارت می‌کردند.

اما در این جنگ، تمام جهان و جهانیان چهره‌ی اصلی امریکا و اسرائیل را شناختند و فهمیدند که اسرائیل شریر و تروریست است و امریکا شرارت‌محور و تروریست پرور.

بنابرین حالا امریکا لباس خیرخواهی را بر تن کرده است و مِن‌حیث گرگی در لباس میش ظاهر می‌شود و نقش میانجی‌ و خیرخواه را بازی می‌کند

در این جنگ بزرگ، امریکا از لحاظ حیثیتی به خطر بزرگی مواجه است و شکست و آبرو ریزی جهانی را در قبال دارد.

به همین ملحوظ، امریکا تلاش می‌کند تا پیش از شکست قطعی و اعلان برنده گی حماس، خود را به‌حیث میانجی معرفی کند و حفظ عِرض و آبرو نماید.

در غیرآن، با شکست ننگین اسرائیل و برنده شدن مجاهدین فلسطین، عزت و حیثیت به امریکا باقی نمی‌ماند و در جهان رسوا و روسیاه می‌گردد.

ورنه امریکا این جنگ را به راه انداخته بود و خود مستقیم ازاین جنایت عظیم حمایت می‌کرد و با فرستادن نیروی بشری و تسلیح و تجهیز اسرائیل، رهبری این جنگ را به عهده داشت.

اما به نصرت حضرت پروردگار و شجاعت مجاهدین فلسطین، این جنگ به نفع مجاهدین و امت اسلامی تمام شد و به زودی پیروزی حق بر باطل اعلام خواهد گردید.

آن‌گاه امریکا در پیشگاه جوامع بشری و جهانیان شرمنده خواهد بود و شکست این مستکبر جهانی از تمام نقاط جهان آغاز خواهد شد.

اگرچه شکست امریکا از زمان خروج مفتضحانه‌ی نیروهای اشغالگرش از افغانستان رقم خورده بود، اما این بار از غزه خاطرات تلخ‌تری خواهد داشت و حتی مغز استخوان‌های امریکای غدار و اسرائیل خونخوار، احساس تلخی و سوزش خواهد کرد.

امریکا دوسال قبل بار اقامت خود را از افغانستان برچید و با شرمندگی و سرافکندگی افغانستان را ترک گفت.

این فرار تاریخی، چهره‌ی امریکا را در جهان لکه‌دار ساخت و در بسا نقاط جهان محبوبیت خود را از دست داد.

این بار که اسرائیل خون‌آشام، بدون موفقیت و دستاورد از غزه بیرون شود، شکی نیست؛ امریکا قوی‌ترین حمایه‌گر آن است، محبوبیت و ابهت خود را در سراسر جهان از دست می‌هد و گلیم سلطه و سیطره‌اش از جهان جمع می‌گردد و پیامد خطرناک‌تری برای امریکا و اسرائیل دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *