گزارش

شکایت شهروندان کابل از افزایش پرچاوی های برق

شماری از شهروندان کابل از افزایش پرچاوی‌های برق شکایت دارند و می‌گویند که ادامه‌ی پرچاوی‌های برق، آنان را با چالش‌های زیادی در زندگی روزانه شان روبه‌رو کرده است.

 

شماری از شهروندان کابل از افزایش پرچاوی‌های برق شکایت دارند و می‌گویند که ادامه‌ی پرچاوی‌های برق، آنان را با چالش‌های زیادی در زندگی روزانه شان روبه‌رو کرده است.

این اظهارات شهروندان کابل در حالی مطرح می شود که همه ساله با نزدیک‌شدن فصل زمستان، پرچاوی برق در شهر کابل افزایش پیدامی کند که این معضل پرچاوی برق نه در زمان جمهوریت حل شد و نه اکنون که امارت اسلامی است حل شده است.

جان آغا باشنده ناحیه سوم شهر کابل گفت که ادامه‌ی پرچاوی‌های برق، شهروندان را با چالش‌های زیادی در زندگی روزانه شان روبه‌رو کرده است.

به اساس گفته های او در ۲۴ساعت شهروندان کابل تنها هفت الی هشت ساعت برق دارند، آن هم وقتی که اکثر مردم خواب اند.

او از حکومت خواست یک راه حل اساسی برای دوام دار بودن برق کابل پیداکند، زیرا در شرایط فعلی برق یکی از نیاز های اولیه انسان ها است.

در همین حال داود حسینی، یکی از مالکان کارخانه خیاطی نیز گفت که افزایش پرچاوی برق در این روز ها کار  بار کارخانه های تولیدی را با چالش های زیاد رو برو ساخته است، چون اکثر کارمندان بیکار شدند.

او علاوه کرد که اگر حکومت برای کاهش پرچاوی های برق یک راه حل اساسی پیدا نکند، بسیاری از کارخانه های تولیدی بسته و تعداد زیادی شهروندان بیکار خواهند شد.

رحمت الله رضایی، باشنده ناحیه ششم نیز می گوید  که افزایش پرچاوی برق در شهر کابل سبب شده که مردم در فصل زمستان برای گرم کردن منازل شان از مواد آلوده کننده هوا استفاده کنند.

او ابراز داشت که اگر حکومت از پرچاوی های برق در فصل زمستان جلوگیری کند، شهروندان برای گرم‌کردن خانه‌های شان از برق استفاده می‌کنند و جلو آلودگی هوا گرفته میشود.

جان آغا، یکی دیگر از باشندگان ناحیه سوم شهرکابل در صحبت با آو گفت که در این هوای سرد زمستان پرچاوی‌های دوامدار برق مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده است، زیرا بدون داشتن برق مردم نمی‌تواند آب را از زیر زمین بیرون آورند و به آب دسترسی پیدا کنند.

او همچنین علاوه کرد که در شرایط فعلی بیشتر فعالیت‌های روزانه مردم بستگی به برق دارد و نبود برق باعث شده که شهروندان برعلاوه دیگر مشکلات، کار بار خود را نیز از دست بدهند.

اما شرکت برشنا چندی قبل گفته بود که میزان تولید فابریکه برق منابع داخلی به دلیل کمبود آب کاهش یافته و قرار است بعد از این برعلاوه کابل در سایر ولایات نیز پرچاوی برق تطبیق شود.

نزدیک به ۸۰ درصد برق افغانستان از کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان، ایران و ازبیکستان تامین می شود که تولید داخل کشور نیز به ۲۲ درصد می رسد.

قابل یاد آوری است که همه ساله با رسیدن فصل سرما پرچوی‌های برق در کابل و سایر ولایات کشور بیشتر  می‌شود و شرکت برشنا تا هنوز نتوانسته است برق لازم کشور را تامین کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *