افغانستان

اعمار یک پل دیگر در کانال قوش‌تیپه آغاز می‌شود

مسئولان شرکت انکشاف ملی در ولایت بلخ، می‌گویند که سروی اعمار یک پل دیگر بالای کانال قوش‌تیپه، به پایان رسیده است و کار عملی آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

مسئولان شرکت انکشاف ملی در ولایت بلخ، می‌گویند که سروی اعمار یک پل دیگر بالای کانال قوش‌تیپه، به پایان رسیده است و کار عملی آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

به گفته‌ی آنان، این پل با طول صد متر به‌گونه‌ی اساسی اعمار می‌شود که موترهای با تناژ بلند نیز می‌توانند در آن رفت‌وآمد کنند.

انجینر امیر محمد؛ یک تن از انجنیران کانال قوش‌تیپه می‌گوید، این پل ولسوالی‌های دولت‌آباد، چاهی و شورتیپه‌ را با شهر مزارشریف؛ مرکز ولایت بلخ وصل می‌کند:” در کانال قوش‌تیپه یک پل به طول صد متر اعمار می‌کنیم که با اعمار این پل ولسوالی دولت‌آباد، چاهی و قسمتی از شورتیپه  با مرکز ولایت بلخ وصل می شود.”

دو پل دیگر نیز برای رفت‌وآمد ریل بالای کانال قوش‌تیپه، اعمار شده است.

از سویی هم کار اعمار یک پل دیگر این کانال که ولسوالی کلدار را با حیرتان وصل می‌کند جریان دارد و به گفته‌ی ذبیح‌الله میری؛ یک تن از انجنیران شرکت انکشاف ملی، به‌ همین دلیل جریان آب کانال منحرف شده است.

میری گفت:” دلیل جهت دادن آب این است که در قسمت 95 کیلومتری اعمار پل داریم و در قدم دوم مقدار آب زیاد است و به همین دلیل آب را جهت دادیم.”

در همین حال باشنده‌گان ولایت بلخ، از مسئولان می‌خواهند که برای تامین امنیت این پروژه، تلاش کنند.

شهزاده؛ یک تن از باشنده‌گان این ولایت گفت:” چشم و گوش دشمنان افغانستان به این کانال است، تلاش شود تا امنیت آن تامین شود تا جلو تخریب و تلاش برای ایجاد ممانعت در ادامه‌ی کار آن، گرفته شود.”

اما محمد آصف وزیری؛ سخنگوی قومندانی امنیه‌ی بلخ، بدون ارائه‌ی جزئیات دقیق، گفت که تلاش‌ها برای موظف شدن یک قطعه‌ی امنیتی برای تامین امنیت پروژه‌ی کانال قوش‌تیپه، جریان دارد.

کانال قوش‌تیپه که 280 کیلومتر طول دارد، کار بخش اول آن تکمیل شده است و چندی پیش کار در بخش دوم آن آغاز گردید.

به گفته‌ی مسئولان، با تکمیل این پروژه‌، هزاران هکتار زمین زراعتی در شمال افغانستان آب‌یاری خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *