افغانستان

دومین جلسۀ کاری کمیتۀ سرمایه‌گذاری بین الوزارتی تدویر شد

در این جلسه طرح های سرمایه گذاری در عرصه های تولید برق آفتابی و انتقال برق وارداتی از ترکمنستان به کشور بررسی و در اصول تائید شد.

در این جلسه طرح های سرمایه گذاری در عرصه های تولید برق آفتابی و انتقال برق وارداتی از ترکمنستان به کشور بررسی و در اصول تائید شد.

در این جلسته به وزارت آب و انرژی و شرکت برشنا وظیفه داده شد تا با توجه به تحلیل های تخنیکی، اقتصادی و مالی طرح یاد شده و پیشنهادات این نشست، جلسات مجدد را بانمایندگان شرکت های ارائه کننده طرح ها و گزارش خویش را به چهارمین نشست نوبتی کمیته سرمایه گذاری بین الوزارتی ارایه دارند.

همچنان طرح اعمار یک مارکیت و مرکز بزرگ تجارتی در شهر کابل بر اساس معیار های بین المللی از سوی سکتور خصوصی ارائه شد که بعد از تایید اشتراک نمایند گان کمیته سرمایه گذاری بین الوزارتی به کمیته مشترک متشکل از نمایندگان وزارت های زراعت، شهرسازی و مسکن و اطلاعات و فرهنگ، شاروالی کابل و اداره ملی حفاظت از محیط زیست وظیفه سپرده شد تا طرح‌های یاد شده را مورد بررسی قرار داده و گزارش خویش را در جلسه بعدی ارائه نمایند.

قابل تذکر است، کمیتۀ سرمایه گذاری بین الوزارتی به هدف تسریع روند جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، هماهنگی بین وزارت خانه ها و اداره های ذیربط در مراحل اجرای طرح های سرمایه گذاری، ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری، زمینه برای مدیریت مطلوب امور، ایجاد سرعت و شفافیت در پروسۀ سرمایه گذاری، بهبود هماهنگی بین نهادهای امارتی و سکتور خصوصی و ارائه معلومات به سرمایه گذاران پیرامون پروژه های سرمایه گذاری در کشور ایجاد گردیده است. با آغاز کار این کمیته، اکنون سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توانند طرح های خود را به صورت فزیکی به دارالانشای کمیسیون اقتصادی معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء ارسال نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *