افغانستان

کمک‌ ۲۱ میلیون دالری به افغانستان

برنامه جهانی خوراک از کمک‌های بیست و یک میلیون دالری اتحادیه اروپا به افغانستان خبر می‌دهد و می‌گوید که این پول به نیازمندان در افغانستان، هزینه خواهد شد.

برنامه جهانی خوراک از کمک‌های بیست و یک میلیون دالری اتحادیه اروپا به افغانستان خبر می‌دهد و می‌گوید که این پول به نیازمندان در افغانستان، هزینه خواهد شد.

در بخشی از خبرنامه‌ برنامه جهانی خوراک آمده: «برنامه جهانی خوارک سازمان ملل متحد در افغانستان از کمک‌های بشردوستانه بیش از ۲۱. ۶ میلیون دالری اتحادیه اروپا استقبال می‌کند. این به برنامه جهانی غذا کمک می‌کند تا به ۲۱ میلیون نفر آسیب‌پذیر و ناامن غذایی در سراسر کشور برسد.»

اما در گوشه‌ای از شهر کابل شیرزمان ۶۲ ساله می‌گوید که دو سال گذشته، یک بار سه هزار کمک به دست آورده و از آنچه کاهش کمک‌های بشری به افغانستان می‌داند شکایت دارد.

شیر زمان گفت: «تا بحال کمک نگرفته‌ام. روزانه از صبح تا شام می‌گردم هر چیزی که بدست‌ام آمد نان می‌خرم متباقی پول را کرایه موتر می‌کنم تا که به خانه برسم.»

وزارت اقتصاد از نهاد‌های و کشور‌های جهان می‌خواهد که به پشتیبانی از مردم افغانستان ادامه بدهند و با سرمایه‌گذاری در بخش‌های انکشافی در کشور در تغییر وضعیت معیشتی مردم افغانستان مسوولیت خود را ادا کنند.

عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد، گفت: «با نزدیک شدن فصل زمستان مردم افغانستان به کمک نیاز دارد جامعه بین‌المللی باید در این راستا توجه جدی داشته باشد و تقاضای ما این است که کمک‌ها صرفا بشردوستانه نباشد برنامه‌های انکشافی هم باید در دستور کار باشد.»

قطب‌الدین، آگاه مسایل اقتصادی گفت: «در صورتی‌که این کمک‌ها به شکل منظم و به شکل شفاف توزیع شود به کوتاه مدت می‌تواند قسمی از مشکلات مردم را حل کند.»

پیش از این، برنامه جهانی خوراک گفته بود که بیش از پانزده میلیون تن در افغانستان تا پایان ماه اکتوبر سال روان میلادی با ناامنی شدید غذایی روبه‌رو خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *