افغانستان

کار ساخت یک بند برق در تنگی ولسوالی ورسج تخار آغاز می‌شود

سرپرست وزارت آب و انرژی در سفر به تخار و هنگام بازدید از تنگی ولسوالی ورسج می‌گوید که کار ساخت یک بند برق پس از بررسی به زودی در این ولایت آغاز خواهد شد.

سرپرست وزارت آب و انرژی در سفر به تخار و هنگام بازدید از تنگی ولسوالی ورسج می‌گوید که کار ساخت یک بند برق پس از بررسی به زودی در این ولایت آغاز خواهد شد.

عبداللطیف منصور گفته است که با آغاز کار روی این بند آبگردان افزون بر ذخیره آب وافر، ۳۶۵ هزار جریب زمین آبیاری، ۸۰ میگاوات برق نیز تولید می‌شود که مشکل برق ولایات تخار، کندز و بدخشان را رفع خواهد کرد.

در همین حال، رئيس حوزه دریایی تخار گفته است که در این ولایت سه موقعیت برای ساخت بند برق وجود دارد که با ساخت هر یک آن، هزاران جریب زمین  زراعتی آبیاری خواهد شد.

صبغت الله قانع، رئیس حوزه دریایی تخار، گفت: «در تخار در سه موقعیت بند زیربنایی وجود دارد که یکی آن بند آبگردان و همچنان بند برق ورسج است.»

از سویی هم، انجنیران حوزه دریایی تخار تصریح کرده‌اند نسبت به سایر نقاط، احداث بند برق و بند آبگردان در تنگی ورسج اقتصادی تمام می‌شود که با ساخت این بند معضل کمبود آب در سه ولایت حل می‌شود.

قیام‌الدین، انجنیر حوزه دریایی تخار، گفت: «این بندی است که بسیار به هزینه کم و عایدات زیاد دارد و تقریباً هشتاد میگاوات برق تولید می‌کند که ولایت تخار، کندز و بدخشان را تحت پوشش قرار می‌دهد.»

برخی از باشندگان تخار نیز با ابراز نگرانی از عدم توجه حکومت‌های گذشته مبنی بر ساخت‌و‌ساز بندهای برق در این ولایت خواستار توجه دولت بر مدیریت آب و ایجاد بندهای برق در این ولایت اند.

گفتنی است که ولایت تخار سرشار از منابع آبی است اما مردم آن هم اکنون از برق وارداتی استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *