افغانستان

برگشت ۴ هزار مهاجر در یک روز از پاکستان

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان اعلام کرده که به تاریخ ۳۰ میزان ۳ هزار و ۹۱۶ نفر مهاجر از پاکستان از طریق مرز تورخم و سپین بولدک وارد کشور شده‌اند.

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان اعلام کرده که به تاریخ ۳۰ میزان ۳ هزار و ۹۱۶ نفر مهاجر از پاکستان از طریق مرز تورخم و سپین بولدک وارد کشور شده‌اند.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان دیروز (دوشنبه، ۱ عقرب) با نشر مطلبی در شبکه اکس، نوشته که به تاریخ ۳۰ میزان ۳ هزار و ۹۱۶ نفر مهاجر افغان از طریق مرز تورخم ولایت ننگرهار و سپین بولدک قندهار به کشور برگشته‌اند.

بر اساس معلومات آمریت سرحدی تورخم ولایت ننگرهار ۵۴۵ خانواده که شامل ۳ هزار و ۱۸۱ تن بودند، ازطریق تورخم به کشور برگشته‌اند.

این وزارت افزوده که این تعداد برگشت کننده بعد از ثبت در اداره امور مهاجرین

جهت دریافت کمک به دفاتر کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان بین المللی مهاجرت معرفی شدند.

طبق یک خبر دیگر ۷۳۵ تن مهاجر افغان مقیم پاکستان، از طریق مرز سپین بولدک ولایت قندهار به تاریخ ۳۰ میزان به کشور برگشته‌اند.

بر اساس معلومات آمریت سرحدی سپین بولدک ولایت قندهار ۱۱۱ خانواده شامل ۶۹۵ تن مهاجر و ۴۰ تن زندانی آزاد شده از زندان های پاکستان طور جبری، از آن طریق به وطن عودت کردند و پس از ثبت در اداره امور مهاجرین جهت کمک به دفتر سازمان بین المللی مهاجرت معرفی شدند.

این در حالی است که براساس گزارش رادیو پاکستان پس از تعیین ضرب‌الاجل یک‌ماهه برای خروج مهاجران غیرقانونی از پاکستان، ۵۹ هزار و ۵۶۱ مهاجر به کشوربازگشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *