افغانستان

افغانستان به ازبیکستان تانکر گاز مایع صادر می‌کند

یک شرکت خصوصی در هرات تانکر یا ذخیره های گاز مایع تولید می‌کند و قراردادی را با ازبیکستان برای صادرات این تانکرها بسته است.

یک شرکت خصوصی در هرات تانکر یا ذخیره های گاز مایع تولید می‌کند و قراردادی را با ازبیکستان برای صادرات این تانکرها بسته است. مسئولان این شرکت می‌گویند حدود دو میلیون دالر روی این کارخانه سرمایه گذاری شده و ساخت هر تانکر گاز مایع حدود ۲۵ هزار دالر امریکایی هزینه برمی‌دارد. محمد اکبر، مدیر شرکت آهن برش در هرات می‌گوید:  «ما یک قرارداد پنج تانکر با کشور ازبیکستان داریم. این نمونه های تانکرها می‌باشد. اگر نمونه ها را بپذیرند قرارداد بعدی ۱۶ تانکر خواهد بود و قرارداد بعدی ۳۰ و ۳۵ تانکر خواهد بود.»

حمیدالله خادم، رئیس اتاق صنایع و معادن هرات می‌گوید: «ساخت و صادرات تانکرهای حمل گاز کار ساده ای نیست. شاید که به دید دوستان ما این گام کوچکی باشد، ولی من فکر می‌کنم که بنیادی ترین کار و اساسی ترین کاری که در صنعت  مهم است امروز ما آن را برداشتیم.»

با این حال مقام‌های محلی هرات تاکید بر کیفیت تولیدات داخلی دارند. والی هرات می‌گوید بخاطر جلب اعتماد مردم و استفاده از تولیدات داخلی، نیاز است تا شرکت‌های داخلی روی کیفیت کالاهای شان توجه داشته باشند.

نور احمد اسلام جار، والی هرات می‌گوید: «ما به افتخار می‌گوییم مواد غذایی که در شهرک صنعتی هرات ساخته می‌شود از نظر وزن و کیفیت می‌تواند با منطقه رقابت کند.»

این کارخانه در اولین اقدام پنج تانکر تولید شده را به ازبیکستان می‌فرستد، اما قرار است که روند صادرات به دیگر کشورها نیز ادامه داشته باشد. درحال حاضر حدود ۵۰ نفر در این کارخانه مشغول کار هستند.

این شرکت توانایی تولید تانکرهای با ذخیره ۵۰۰ کیلوگرام تا ۱۰۰ تُن را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *