سخن انیس

افغانستان در حال تبدیل‌شدن به یک کشور سیاحتی

افغانستان با زیبایی‌ها و مناظر زیبای طبیعی که دارد، توجه جهانیان را به خود جذب کرده و هر روز می‌بنیم در ولایات مختلف کشور سیاحان و گردش‌گران سرازیر می‌شوند.

 

افغانستان با زیبایی‌ها و مناظر زیبای طبیعی که دارد، توجه جهانیان را به خود جذب کرده و هر روز می‌بنیم در ولایات مختلف کشور سیاحان و گردش‌گران سرازیر می‌شوند.

متأسفانه در سال‌های پسین با وجود جنگ‌های خانمان‌سوز در کشور، صنعت گردش‌گری از کار افتاد و پای گردش‌گران را از این کشور قطع کرد.

اما با پیروزی امارت اسلامی در سراسر کشور امنیت تامین شد و دوباره جهانیان به فکر سیر و سفر در این کشور افتادند.

گردش‌گری و سیاحت از مزایای بسیار زیادی برخوردار است که می‌تواند مردم جهان را با هم نزدیک بسازد و حس تبادل فرهنگی را بین کشور ها ایجاد کند.

صنعت گردش‌گری باعث اشتغال زایی در کشور می‌شود و هتل‌ها، بازار ها، شرکت‌های هواپیمایی، تاکسی رانی‌ها، مغازه‌ها و رستورانت‌ها، همه و همه از مواردی هستند که با ورود گردش‌گران کارشان رونق گرفته و نیاز به نیروهای جدیدتر پیدا خواهند کرد.

دولت باید در عرصه‌ی ایجاد سهولت‌ برای گردش‌گران و سیاحان تلاش‌های بیش‌تری نماید و موارد و لوازمی را که به آنان نیاز است، فراهم بسازد.

وجود صنعت گردش‌گری می‌تواند نام کشور ما را در سطح جهان مطرح بسازد.

صنعت توریسم به افراد بومی کشور مان این امکان را می‌دهد که آوازه‌ی کشور مان را به گوش جهانیان برسانند و فرهنگ غنی ما به مردم در سراسر جهان نشان بدهند.

مردم و دولت همچنان باید در نگه‌داری و حفظ آثار ملی توجه ویژه‌ای به خرج دهند و آثار بزرگ میهن را حفظ کنند تا از طریق صنعت کردش‌گری، بتوانیم آثار خویش را به‌جهانیان نشان دهیم.

سرازیر شدن سیاحان در روزهای پسین در اماکن مختلف کشور، نشان می‌دهد که امنیت کماحقه تامین شده و سیاحان از این فضا، لذت میبرند.

برای شهروندان کشور نیز لازم است تا از سیاحان استقبال نمایند و همان غنای فرهنگی خویش را که عبارت از مهمان‌نوازی است در خدمت جهانیان به نمایش بگذارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *