افغانستان

انس حقانی: درمورد هموطنان خود حتی در دل هم نباید نظر بد داشته باشیم

انس حقانی، عضو ارشد امارت اسلامی گفته است که اعضای امارت اسلامی درمورد هموطنان شان حتی در دل هم نباید نظر بد داشته باشند.

انس حقانی، عضو ارشد امارت اسلامی گفته است که اعضای امارت اسلامی درمورد هموطنان شان حتی در دل هم نباید نظر بد داشته باشند.

آقای حقانی این مطلب را در مراسمی در خوست به مناسبت رونمایی از سه نماد یادبود از خروج نیروهای بریتانیا، اتحاد جماهیر شوروی و ناتو از افغانستان بیان کرد.

او گفت: «حالا یک مرحله دیگر است: عفو، برادری، اخوت و آبادی وطن. ما به تمام جهان آغوش تعامل را باز کردیم، حتی با کسانی که که بر ما تجاوز کردند و به کرامت مردم احترام نکردند و خون های پاک زیادی را ریختاندند، پایان فصل دشمنی را اعلام کردیم.»

وی افزود: «امروز زمان آبادی وطن است، مرحله التیام قلب هاست و از این پس باید مانند سایر کشورهای پیشرفته، سهولت های زندگی داشته باشیم. اردوی با ایمان مان باید با وسایل عصری مجهز باشد. خودمان تولیدات داشته باشیم. نسل‌های جدید از علوم دینی و عصری برخوردار باشند. این هم جهاد است.»

آقای حقانی تاکید کرد که اختلاف نظریات وجود دارد، اما باید بخاطر «دین و وطن همه دست به دست هم بدهیم و دیگر به یک متجاوز بیگانه فرصت ندهیم مردم مظلوم ما را بار دیگر اذیت کند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *