افغانستان

ذبیح‌الله مجاهد: سازمان ملل در گرو حلقات مغرض می‌باشد و علیه ما استفاده  می‌شود

امارت اسلامی افغانستان در واکنش به نشست شورای امنیت سازمان ملل گفته است که این سازمان در گرو حلقات مغرض می‌باشد و علیه امارت اسلامی افغانستان استفاده می‌شود.

امارت اسلامی افغانستان در واکنش به نشست شورای امنیت سازمان ملل گفته است که این سازمان در گرو حلقات مغرض می‌باشد و علیه امارت اسلامی افغانستان استفاده می‌شود.

مولوی ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی روز چهارشنبه (۵میزان) در یک اعلامیه گفته است که بحث‌ها و نظریات در سازمان ملل متحد تنها توسط دو موضوع کوچک و داخلی  (تعلیم و کار زنان) منحرف شد.

به گفته آقای مجاهد، دراین نشست به مسایلی همچو امنیت سرتاسری در افغانستان، عفوعمومی، صلح و ثبات، پیشرفت اقتصادی، تشکیل نیروهای امنیتی، تهیه بودجه از عواید داخلی، توسعه روند تعلیمی به تمام کشور و ده‌ها پیشرفت دیگر اصلاً تحت بحث قرار نگرفت و اهمیتی به آن داده نشد.

آقای مجاهد می‌گوید: «دراین نشست لازم بود که به پایان‌دادن لیست سیاه سازمان ملل متحد، برداشتن تحریم‌ها، آزاد شدن پول‌های غصب شدهٔ افغانستان و در نهایت به رسمیت شناختن امارت اسلامی افغانستان و سپردن چوکی افغانستان به افغان‌ها بحث می‌شد و راه حلی برای آن جستجو می‌شد.»

وی افزوده است:«اینکه به این موضوعات اشاره نشد و بازهم برسیاست فشار وتحمیل ترکیز شد، نشان میدهد که حلقات مغرض تا هنوز با ما در جنگ استند و سازمان ملل متحد هم در گرو می‌باشد و علیه ما استفاده می‌شود.»

سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که مردم افغانستان نظام و امارت خود را می‌شناسند، به رهبران خود اعتماد دارند و از نظام خود حمایت کامل می‌نمایند.

وی گفت: «برای مردم افغانستان راهنمایی‌های دین‌ آنها اولویت دارد و منافع ملی کشورشان مهم است. بخاطر این اهداف بزرگ، سال‌ها قربانی داده‌اند و از آن‌ها مراقبت و محافظت خواهند کرد.»

این درحالی است که رزا اوتونبایوا، نماینده سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت این سازمان روز سه شنبه در نیویارک گفت سیاست‌های امارت اسلامی که موجب محرومیت زنان می‌شود برای جامعه بین‌المللی غیر قابل قبول است.

اوتونبایوا گفت که ملل متحد مخالفت‌هایش را در رابطه به موضوعات حقوق زنان و دختران و نیاز برای ایجاد حکومت فراگیر با مقامات امارت اسلامی مطرح کرده، اما تعامل جامعه جهانی با امارت اسلامی در جهت مثبت حرکت نمی‌کند.

اوتونبایوا همچنان از کمبود منابع مالی برای کمک به نیازمندان در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

او گفت که ۱۵.۲ میلیون افغان با ناامنی حاد غذایی مواجه اند و ممکن طی ماه های آینده با قحطی مواجه شوند.

در این نشست نماینده ایالات متحده از شورای امنیت ملل متحد خواست تا بر امارت اسلامی فشار بیاورد تا وارد گفتگوهای جدی با مردم افغانستان شود، از آرزوهای آنان حمایت کند و به نقض حقوق بشر پایان دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *