افغانستان

عتیق‌الله عزیزی به مقام‌های محلی:  با خبرنگاران همکار باشید

عتیق‌الله عزیزی معین فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ از مقام‌های محلی خواسته که با خبرنگاران همکار باشند.

عتیق‌الله عزیزی معین فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ از مقام‌های محلی خواسته که با خبرنگاران همکار باشند.

او که در سمینار «ارتقای ظرفیت سخن‌گویان ولایت‌ها و قوماندانی‌های امنیه» در کابل سخن می‌گفت بر به دست‌رس قرار دادن اطلاعات مربوط به کار خبرنگاران با آنان در اسرع وقت تاکید کرده است.

معین فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: «بارسانه‌ها برخورد ما باید بسیار دوستانه و پر از صمیمیت باشد که یک تاثیر خوب نیز بالای آن داشته باشد مثلاً اگر شما به خبرنگار اطلاعات خوب را بدهید و به الفاظ خوب همرایش صحبت کنید این رفتار سبب می‌شود که خبرنگار با شما همکار شود».

شماری از مسئولان رسانه‌ها در این نشست خواهان پشتیبانی از خبرنگاران و جامعه رسانه‌یی شدند.

ذبیح‌الله سادات مسئول طلوع‌نیوز گفت: «شما سخن‌گویان هستید و خبرنگاران به کمک همه‌جانبه شما نیاز دارند این شما هستید که فعالیت، کارکرد و دست‌آورد‌های یک اداره را به واسطه خبرنگاران به مردم می‌رسانید و به خواست‌ها و سوال‌های مردم پاسخ می‌دهید».

حجت‌الله مجددی رئیس اتحادیه خبرنگاران آزاد افغانستان گفت: «ایجاد رابطه خوب و گروپ‌های مختلف با خبرنگاران است این نشست باید سبب ایجاد ارتباط میان خبرنگاران و همکاری با آنان شود».

در همین حال، برخی از خبرنگاران از امارت اسلامی می‌خواهند تا قانون رسانه‌ها را هر چه زودتر توشیح کند.

شکرالله خبرنگار گفت: «توشیح قانون رسانه‌ها بسیار مهم است چون خبرنگاران با استفاده از آن به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و بدون آن به مشکل روبه‌رو می‌شوند».

خبرنگار دیگر گفت: «از حکومت سرپرست می‌خواهیم که بی‌درنگ توشیح قانون رسانه‌ها را تکمیل کنند تا مشکلاتی که رسانه‌ها و خبرنگاران با آن روبه‌رو هستند حل شود».

امارت اسلامی اما می‌گوید که قانون رسانه‌ها از بهر توشیح به رهبری امارت اسلامی به قندهار فرستاده شده است.

مولوی ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی می‌افزاید که در این قانون مسایل گوناگون در نظر گرفته شده و توشیح آن به نفع رسانه‌ها خواهد بود.

سخن‌گوی امارت اسلامی گفت: «یکی مسوده است که در آن چیزهای مختلف جا داده می‌شود مراحل زیادی داشت، مراحل آخر آن زیر نظر من نبود ما منتظر هستیم که جزئیات تکمیل شود توشیح می‌شود و در دست‌رس همه قرار خواهد گرفت و من امیدوار هستم که به نفع رسانه‌ها و جامعه ما است».

پیش از این نیز، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، به طلوع‌نیوز گفته بود که دست‌رسی به اطلاعات حق خبرنگاران است و تمامی سخن‌گویان نهادهای امارت اسلامی، مکلف‌اند تا از کارکردهای شان در محدوده کاری خود به رسانه‌ها به‌ موقع اطلاع بدهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *