افغانستان

رئیس انجمن فعالین اقتصادی افغانستان مقیم ایران: انتقال گاز ایران از مسیر دوغارون به هرات انجام می‌شود

رئیس انجمن فعالین اقتصادی کشور مقیم ایران گفته است؛ در تفاهم نامه ای که میان انجمن فعالین اقتصادی افغان های مقیم ایران و وزرات صنعت و معدن و انکشاف ملی امارت اسلامی به امضا رسیده، لوله کشی خط گاز از مسیر دوغارون ایران به هرات انجام خواهد شد.

رئیس انجمن فعالین اقتصادی کشور مقیم ایران گفته است؛ در تفاهم نامه ای که میان انجمن فعالین اقتصادی افغان های مقیم ایران و وزرات صنعت و معدن و انکشاف ملی امارت اسلامی به امضا رسیده، لوله کشی خط گاز از مسیر دوغارون ایران به هرات انجام خواهد شد.

خبرگزاری صدای افغان(آوا)- مشهد: بشیر احمد اربابی، رئیس انجمن فعالین اقتصادی افغانی مقیم ایران به رادیو دری گفته است: به دعوت رسمی از سوی اداره انکشاف ملی حکومت سرپرست افغانستان و همچنین به جهت بازدید از معادن و ایجاد شناسایی ظرفیت های اقتصادی و همچنین تعاملات بین دو کشور افغانستان و ایران سفری از سوی انجمن فعالین اقتصادی به کابل و برخی دیگر از شهرهای افغانستان داشتم که این سفر نقطه عطفی در جهت شناسایی ظرفیت های اقتصادی تجار افغانی در ایران بود.

وی در ادامه افزوده: در سفر به کابل دیداری با ملا عبدالغنی برادرآخند، معاون اقتصادی امارت اسلامی و دیداری نیز با نورالدین عزیزی وزیر تجارت، صنعت و معدن و همچنین دیدار با وزیر معارف و معاون اداره انکشاف ملی نیز داشتم که در این دیدار، معاون اقتصادی امارت اسلامی و دیگر مقامات اقتصادی آمادگی خود را جهت مساعدت و همکاری های لازم با تجار و سرمایه گذاران افغانی مقیم ایران اعلام کردند.

اربابی بیان داشته است: همچنین  بازدید از کارخانه ها، معادن بزرگ داخلی، همکاری و امضای تفاهم نامه میان انجمن فعالین اقتصادی افغانی مقیم ایران و مقامات اقتصادی امارت اسلامی از دیگر برنامه های سفر به افغانستان بود.

رئیس انجمن فعالین اقتصادی افغانستانی مقیم ایران، در ادامه اظهار داشته است: بزرگترین دستاورد این سفر امضای تفاهم نامه میان رئیس انجمن فعالین اقتصادی افغانی های مقیم ایران و وزرات صنعت و معدن و وزیر انکشاف ملی امارت اسلامی بود که طبق این تفاهم نامه لوله کشی خط گاز از مسیر دوغارون در ایران به هرات انجام خواهد شد و این اتفاق گامی موثر در جهت رشد اقتصادی میان افغانستان و ایران خواهد بود.

وی در مورد ظرفیت های همکاری های اقتصادی میان ایران و افغانستان اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت های مهمی در بخش های مختلف وجود دارد و زمینه سرمایه گذاری در افغانستان فراهم است، تجار ایرانی و افغانی می توانند به راحتی در افغانستان  سرمایه گذاری کنند که این هم باعث امنیت و فراهم کردن زمینه اشتغال در افغانستان خواهد شد و هم از مهاجرت افراد به ایران جلوگیری خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *