افغانستان

ملا برادرآخند در دیدار با سفیر ایران: نمی‌گذاریم در امور داخلی ما مداخله صورت گیرد

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرا در دیدار با حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در کابل گفته است که افغانستان در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌کند و به کسی هم اجازه نمی‌دهد در امور داخلی اش مداخله کند.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرا در دیدار با حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در کابل گفته است که افغانستان در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌کند و به کسی هم اجازه نمی‌دهد در امور داخلی اش مداخله کند.

بر بنیاد خبرنامه معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا، در این دیدار که دیروز شنبه (۱۱ سنبله) صورت گرفت دو طرف روی مسایل سیاسی و اقتصادی و همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف گفتگو کردند.

ملا برادر گفت که پس از دهه‌ها جنگ، یک نظام مستقل و واحد در افغانستان ایجاد شده است و روابط سیاسی و اقتصادی مخصوصاً با  کشورهای همسایه گسترش یافته است.

او تاکید کرد که برای تقویت هرچه بیشتر این روابط، نیاز است تا ایران و سایر کشورهای همسایه گام‌های اساسی را بردارند و به کسی دیگر این فرصت را ندهند که به این روابط زیان وارد کند.

بر بنیاد خبرنامه، سفیر ایران در کابل در این دیدار گفت که ایران در طول تاریخ به عنوان همسایه خوب افغانستان باقی مانده است و برای حفظ منافع سیاسی و اقتصادی دو کشور همواره تلاش کرده است.

آقای قمی افزود که تهران علاقمند است تا در کنار بخش‌های اقتصادی، زراعتی و صنعتی در بخش توسعه راه آهن نیز همکاری کند.

او گفت که تیم های تخنیکی دو کشور عملاً در حال مذاکره روی موضوعات مذکور اند.

ولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با هیئت علمای سازمان همکاری‌های اسلامی گفت؛ در افغانستان جای برای اختلافات زبانی، قومی و مذهبی وجود ندارد و این کشور توسط یک نظام قوی اسلامی اداره می شود.

دفتر مطبوعتی ریاست الوزرا با نشر این خبر گفته است:.در این دیدار هیئت علمای سازمان همکاری‌های اسلامی گفتند: باتامین  امنیت مطمئن در افغانستان٬ آنان توانستند با خاطر آسوده از این کشور بازدید کنند.

این هیئت که در ترکیب ٖآن علمای از کشورهای مختلف حضور دارند افزودند: جهان اسلام خواهان ثبات دایمی در افغانستان می‌       باشند و حامی جنگ نیستند. آنان همچنان برخورد قاطع امارت اسلامی در برابر داعش را بی مانند و موثر خوانده، تاکید کردند که جهان باید به این پیشرفت ها اعتراف نماید.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء افزود که مبارزه امارت اسلامی به هدف پایان اشغال و برقراری نظام اسلامی بود که اکنون به این دو هدف رسیده است.

مولوی عبدالکبیر همچنان گفت: جنگ در افغانستان خاتمه یافته است، جای برای اختلافات زبانی، قومی و مذهبی در اینکشور وجود ندارد و خاک افغانستان توسط یک نظام قوی اسلامی اداره می شود.

معاون سیاسی ریاست  الوزرا یادآوری شد٬ امارت اسلامی خواهان تعامل مثبت با همه کشورها است. در حال حاضر به دلیل سیاست سالم امارت اسلامی، افغانستان روابط سیاسی و تجارتی خوبی با تعدادی از کشورها دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *