افغانستان

معین سرحدات و قبایل:تا زمانی‌که ما در توسعه کشور تلاش نکنیم، کشورهای جهان نقش سازنده‌ی ایفا کرده نمی‌تواند

عبدالخالق عابد، معین وزارت سرحدات، اقوام و قبایل در یک نشست مردمی در پروان گفته است که امارت اسلامی برای به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه جهانی، نیاز ندارد.

عبدالخالق عابد، معین وزارت سرحدات، اقوام و قبایل در یک نشست مردمی در پروان گفته است که امارت اسلامی برای به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه جهانی، نیاز ندارد.

وی افزوده است تا زمانی‌که مردم افغانستان در پیش‌رفت و توسعه کشور تلاش نکنند، کشورهای جهان در توسعه افغانستان نقش    سازنده‌ی ایفا کرده نخواهد کرد.

معین جرگه‌های وزارت سرحدات، اقوام و قبایل گفت: «به رسمیت هیچ کسی ضرورت نیست خداوند خودش این ملک را جور می‌کند در نظام ها که تا و بالا می‌شود اراده خداوند در آن است.»

محمد ادریس انوری، معاون والی پروان که در این نشست حضور داشت، گفت: «در دین اسلام منحیث یک انسان انسانیت‌اش در متحد بودن است و به حیث انسان هیچ قوم از قوم دیگر برتری ندارد.»

در همین حال، شماری از باشندگان پروان مشکلات و خواست‌های شان را با این مقام وزارت سرحدات، اقوام و قبایل در میان گذاشتند. شرکت کنندگان و باشندگان پروان، نبود برق، خرابی جاده‌ها در بسیاری ولسوالی‌ها، کم‌بود ساختمان مکتب‌ها و تجهیزات بهداشتی را از مهم‌ترین مشکلات در این ولایت خواندند

مقام الدین حنیف، باشنده پروان در این نشست گفت: «روز به روز امنیت در ولسوالی سرخ پارسا به وخامت روان است و امیدوار هستم که امارت اسلامی به امنیت این منطقه توجه کند.»

عبدالخبیر، عالم دین در پروان گفت: «در ظرف یک ماه شاهد سه قتل بودیم یک موی سفید آسیابان یک ماه پیش کشته شد، یک جوان دو هفته پیش کشته شد و یک جوان که حافظ قرا نیز بود یک شب پیش کشته شد.»

معین وزارت سرحدات، اقوام و قبایل در این نشست که زیر نام «همدیگرپذیری» برگزار شده بود، از رسیدگی به مشکلات مردم در آینده اطمینان داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *