افغانستان

چین علاقمند سرمایه گذاری در بخش تولید موتر در افغانستان است

انجمن صنعتکاران افغانستان می‌گوید که شماری از سرمایه گذاران چینی علاقمند سرمایه گذاری در بخش تولید موتر و ساخت بطری موترهای برقی در افغانستان هستند.

انجمن صنعتکاران افغانستان می‌گوید که شماری از سرمایه گذاران چینی علاقمند سرمایه گذاری در بخش تولید موتر و ساخت بطری موترهای برقی در افغانستان هستند.

مسئولان انجمن صنعتکاران کشور این مطلب را پس از شرکت در یک نمایشگاه بین‌المللی در چین، بیان کردند.

به گفته مسئولان این انجمن، سرمایه گذاران چینی اظهار کرده اند که اگر مشکلات بانکی میان افغانستان و چین حل گردد، آنان حاضر اند در بخش تولید موتر و ساخت بطری موترهای برقی در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

عبدالجبار صافی، رئیس انجمن صنعتکاران گفت: «مسئولان شرکت موتر سازی گفته اند که اگر مشکلات بانکی میان چین و افغانستان حل گردد، آنان به زودی نمایندگی شان را در افغانستان باز و تولیدات و فروشات شان را در این کشور شروع خواهند کرد.»

از سویی هم وزارت صنعت و تجارت گفت که بیش از هر زمان دیگری فرصت و زمینه سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در افغانستان مساعد است و سرمایه گذاران می‌توانند از هر نقطه جهان به شمول چین در افغانستان سرمایه گذاری داشته باشند.

عبد السلام جواد آخندازده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت گفت: «ما به همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش سرمایه گذاری سهولت‌هایی را ایجاد کرده ایم و کوشش می‌کنیم این روند را گسترش دهیم تا اینکه زمینه رشد فعالیت‌های سرمایه گذاری و اقتصادی فراهم شود.»

به باور آگاهان اقتصادی، جلب سرمایه گذاری‌های خارجی در افغانستان می‌تواند به بهبود و پیشرفت اوضاع اقتصادی در کشور مؤثر واقع شود و نیاز است که امارت اسلامی برای بیشتر شدن این سرمایه گذاری‌ها سهولت های لازم را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم بسازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *