افغانستان

اعلامیه امارت اسلامی افغانستان به مناسبت ۱۰۴ مین سالروز استرداد استقلال کشور از استعمار انگلیس

به تاریخ ۲۳ ذوالقعده سال ۱۳۳۷ هجری قمری که مصادف با ۲۸ اسد سال ۱۲۹۸ هجری شمسی می شود.

به تاریخ ۲۳ ذوالقعده سال ۱۳۳۷ هجری قمری که مصادف با ۲۸ اسد سال ۱۲۹۸ هجری شمسی می شود، مردم مجاهد و غیرتی افغانستان نیروهای اشغالگر ابر قدرت قرن نوزدهم را به نصرت الله جل جلاله و برکت قربانی های بی مثال مالی و جانی از سرزمین پاک خویش بیرون راندند و استقلال خویش را بدست آوردند. لشکر اشغالگران انگلیس دو مرتبه قبل از این نیز به نصرت الله جل جلاله شکست خورده بودند و این سومین شکست شان بود که از آن پس پای امپراتوری مستکبر بریتانیا محکم نگردید و در جهان گلیم ظلم آنها از سایر مستعمرات آن نیز جمع شد و از هم پاشیده شدن این امپراتوری جهانی به نام ملت مجاهد افغان ثبت گردید. جای شکر و افتخار است که روز استرداد استقلال کشور  را در حالی تجلیل میکنیم که چهار روز قبل از امروز (۲۸ اسد)، روز شکست استعمار امریکا را تجلیل نمودیم. ملت مجاهد افغانستان این را برای خود افتخار بزرگ میداند که در یک صده به گونه پی در پی سه امپراتوری را تحت قیادت علمای مجاهد خویش به کمک الله تعالی از کشور خویش رانده است.

به نصرت الله تعالی شکست استعمار انگلیس به دست افغان ها و پس از آن شکست قشون سرخ و تجزیه اتحاد شوروی و بعداً شکست نیروهای امریکایی و ناتو نشان داد که افغانستان کشور تسخیر ناپذیر است، مردم آن مسلمانان قوی، متحد و عاشق استقلال هستند.

مردم مؤمن افغانستان همیشه مظلوم مانده اند و هرگز قصد آسیب رساندن به کشورها و ملت های دیگر را نداشته و ندارند، اما متأسفانه ابرقدرت های دیگر به حقوق و آزادی های آنان تجاوز و ظلم کرده که نتیجه ای نداشته است و برعکس متجاوزان را به یاری خداوند متعال از اعمال شان پشیمان کرده اند.

امارت اسلامی افغانستان روز پر افتخار استقلال را به ملت مجاهد و مومن خویش تبریک می گوید و علاوه بر این، خاطرنشان می کند که امارت اسلامی متعهد به پاسداری از ارزش های دینی، عقیده، اندیشه و فرهنگ خویش است که با قربانی های بی مثال اسلاف مجاهد ما بدست آمده است و به هیچ کسی اجازه نمی دهد که غرور و ارزش های ما را دست کم بگیرد و بالای آن خدعه و نیرنگ نماید.

امارت اسلامی به عنوان یک نظام مستقل و مشروع به روابط سالم با کشورهای منطقه و جهان بر اساس شریعت اسلامی معتقد است و همانگونه که هرگز قصد ظلم و آسیب رساندن به کسی را نداشته، از دیگران نیز آرزو دارد که این چنین پالیسی را اختیار نمایند که در آن خیر و فلاح همه نهفته است.

امارت اسلامی افغانستان

۳/۲/۱۴۴۵هـ ق

۲۸/۵/۱۴۰۲هـ ش ــ 2023/8/19 م

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *