افغانستان

مسئولان: در یک سال گذشته بیش از ۲۵هزار پرواز عبوری از فضای کشور صورت گرفته است

وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گوید که تمامی میدان‌های هوایی کشور برای پرواز آماده هستند و در یک سال گذشته بیش از ۲۵هزار پرواز عبوری از فضای افغانستان صورت گرفته است.

وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گوید که تمامی میدان‌های هوایی کشور برای پرواز آماده هستند و در یک سال گذشته بیش از ۲۵هزار پرواز عبوری از فضای افغانستان صورت گرفته است.

حسیب‌الله سروش، معین پالیسی، مصؤنیت و تفتیش این وزارت در این مورد می‌گوید: «در حدود ۲۵ هزار و ۵۴۰ پرواز عبوری در سال روان ثبت شده و البته باید یادآورشوم که این پروازها به همکاری کشورهای همسایه صورت گرفته است.»

مسئولان این وزارت در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت روز (پنج‌شنبه، ۲۶ اسد) نیز گفتند که افغانستان از رهگذر پروازهای عبوری در یک سال گذشته بیش از هشت میلیارد افغانی عواید داشته است.

حافظ صدیق‌الله عابد، معین مالی و اداری این وزارت گفت:

«الحمدلله وزارت ترانسپورت و هوانوردی در یک سال گذشته توانسته است که هشت میلیارد و ۹۲۷ میلیون افغانی با شفافیت کامل به خزانه امارت اسلامی جمع کند.»

به گفته مسئولان، در سال روان بیش از ۵۶۰ هزار مسافر از میدان‌های هوایی کابل، کندهار، هرات و مزارشریف پروازهای داخلی و خارجی داشته‌اند و بیش از ۲هزار و ۶۰۰ تُن کالا نیز در این مدت از طریق دهلیزهای هوایی انتقال شده است.

از سویی هم، این وزارت برای کنترول بهتر حریم هوایی کشور رادارهای   بیشتر را خریداری کرده است.

غلام جیلانی وفا، معین عملیاتی وزارت ترانسپورت و هوانوردی، در این مورد ابراز کرد: «ما در حصه خریداری رادارها اقداماتی روی دست داریم و قرارداد را با کشور امارات متحده عربی با کمپنی گوگ امضا کردیم تا بتوانیم تمام تجهیزات مخابراتی و راداری مورد ضرورت هوانوردی ملکی افغانستان را تأمین کنیم.»

در همین حال، مسئولان افزودند که در بخش ترانسپورت زمینی نیز گام‌هایی را برداشته‌اند که از آن جمله در هفت زون کشور، ایستگاه‌های ولایت‌ها را ایجاد کرده‌اند و ده‌ها شرکت ترانسپورتی را مورد ارزیابی قرار داده‌اند.

در حال حاضر چهار میدان هوایی بین‌المللی و ۲۴ میدان محلی در سراسر کشور فعال است و براساس سعی و تلاش این وزارت، برای اولین بار انتقال اموال تجارتی توسط لاری‌ها به کشور ترکیه نیز آغاز شده است.

گفتنی است که در طول ۲۴ ساعت، ۹۰ پرواز عبوری از فضای افغانستان صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *