افغانستان

اداره‌ عالی تفتیش: در یک سال ۲۶ پرونده‌ سوءاستفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌ای ثبت شده است

مسئولان در اداره‌ی عالی تفتیش، می‌گویند که در یک سال گذشته، ۲۶ پرونده‌ی اختلاس و سوءاستفاده‌ از صلاحیت‌های وظیفه‌ای در اداره‌های حکومتی، ثبت شده است.

مسئولان در اداره‌ی عالی تفتیش، می‌گویند که در یک سال گذشته، ۲۶ پرونده‌ی اختلاس و سوءاستفاده‌ از صلاحیت‌های وظیفه‌ای در اداره‌های حکومتی، ثبت شده است.

مسئولان، این اطلاعات را روز (چهارشنبه، ۲۵ اسد) در گزارش کاری یک‌ساله‌ی این اداره در برنامه‌ی «حساب‌دهی دولت به ملت» در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت، ارائه کرده اند.

آن‌ها، می‌افزایند که در نتیجه‌ی بررسی و تفتیش ۲۸۰ مرجع حکومتی در سراسر کشور، بیش از ۳۰ میلیارد افغانی قابل حصول و تصفیه، تثبیت شده که ۱۵۲ میلیون آن حصول و تصفیه شده است.

فضل‌الله نظامی، مشاور مسلکی اداره‌ی عالی تفتیش، می‌گوید: «در جریان این بررسی‌ها، مبلغ ۶.۴ میلیارد افغانی قابل حصول و ۲۴.۶ میلیارد افغانی باقی قابل تصفیه دانسته شده است که در نتیجه،  ۳۳ میلیون افغانی حصول‌شده به خزانه‌ی دولت واریز شده و ۱۱۹ میلیون افغانی تصفیه شده است.»

مسئولان در اداره‌ی عالی تفتیش، هم‌چنان می‌گویند که در یک سال گذشته، ۹۳ شکایت از اداره‌های حکومتی در این اداره ثبت و به ۸۶ مورد آن رسیدگی شده است.

در ادامه‌ی برنامه‌ی حساب‌دهی دولت به ملت، مسئولان در وزارت عدلیه نیز با ارائه‌ی گزارش کاری ۱۴۰۱، می‌گویند که در این سال، ۴۹ سند قانونی از سوی این وزارت تهیه و تدقیق شده است.

‏فضل‌هادی صاحب‌زاده، رییس عمومی انستیتیوت قانون‌گذاری و تحقیقات علمی وزارت عدلیه، می‌گوید که این سندها شامل ۳۸ سند تقنینی، ۱۰ رهنمود و یک اساس‌نامه است.

او می‌افزاید: «مسوده‌ی قانون جامعه، مسوده‌ی قانون جلوگیری از غصب زمین، ترجمه‌ی سندهای رسمی و تصدیق قوانین،  قانون کارمندان ملکی امارت اسلامی افغانستان، از جمله سندهایی اند که در یک سال گذشته از سوی این وزارت تصویب و تدقیق شده اند.»

مسئولان در وزارت عدلیه، می‌افزایند که در یک سال گذشته، به ۷۹ هزار و  ۵۷۲ درخواستی یا شکایت‌های فردی و ۱۷ هزار و ۵۰۶ پرونده‌ی حقوقی که شامل پرونده‌های خانوادگی، مدنی و تجاری می‌شود، از سوی این وزارت رسیدگی شده است.

مسئولان وزارت‌خانه‌ها و اداره‌های مختلف حکومتی از چندی به این سو، به منظور شفافیت، زیر نام برنامه‌ی «حساب‌دهی دولت به ملت، گزارش کاری سالانه‌ی شان را از طریق نشست‌های خبری با رسانه‌ها شریک می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *