افغانستان

مشاعره ادبی به هدف  همبستگی اقوام کشور در جوزجان راه‌اندازی شد

ریاست اطلاعات و فرهنگ جوزجان، مشاعره ادبی برای همبستگی میان اقوام کشور راه‌اندازی کرد.

ریاست اطلاعات و فرهنگ جوزجان، مشاعره ادبی برای همبستگی میان اقوام کشور راه‌اندازی کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ این مشاعره با اشتراک مسئولان محلی و مجاهدان جوزجان و هم‌چنان شماری از علما و مجاهدان کابل، مزار شریف، قندهار و هلمند در شهر شبرغان راه‌اندازی شد.

مولوی سیف الدین معتصم، رئیس اطلاعات و فرهنگ جوزجان گفت که هدف از راه‌اندازی این برنامه ایجاد همبستگی، اتحاد و اتفاق میان اقوام ساکن کشور است.

معتصم افزود: « دشمنان مردم افغانستان در بیست سال گذشته انواع تفرقه و نفاق را میان ما به راه انداختند، در حالیکه میان اقوام کشور هیچ فرقی وجود ندارد، ما باید اتحاد بوجود آمده را حفظ کنیم و در پیشرفت کشور خود یکجا و متحدانه بکوشیم»

مولوی نورالدین عمیر، معاون والی جوزجان که در این مشاعره ادبی اشتراک کرده بود گفت: « نظام امارت اسلامی به همکاری مردم به میان آمده و باید قدر آن را بدانیم و خدمت‌گذار واقعی مردم خود باشیم.»

همچنان، شماری از علما اتحاد و همدیگر پذیری میان اقوام ساکن را رمز پیروزی کشور خوانده‌اند و گفتند که راه اندازی همچو برنامه‌های ادبی و فرهنگی سبب نزدیک شدن اقوام با یکدیگر می‌ شود.

گفتنی است که مشاعره ادبی برای همبسته‌گی اقوام کشور با خوانش اشعار و  ترانه‌های میهنی و ادبی از سوی علما و مجاهدان پایان یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *