سخن انیس

چرخش دستگاه ساخت‌وساز در کشور

بعد ازچندین دهه، این نخستین بار است که امنیت سراسری در افغانستان عزیز تٲمین گردیده و دستگاه ساخت‌و‌ساز کشور به چرخش درآمده است.

بعد ازچندین دهه، این نخستین بار است که امنیت سراسری در افغانستان عزیز تٲمین گردیده و دستگاه ساخت‌و‌ساز کشور به چرخش درآمده است.

اگرچه در بیست سال اشغال، امریکا و کشورهای مغرض به حکومت دست‌نشانده‌ی شان کمک‌های پولی و مالی زیادی نمودند.

اما، چون جمهوریت تا فرق در فساد غرق بود و دست‌اندرکاران آن رژیم پیوسته کمک‌های دالری را حیف‌ومیل می‌کردند و برای ساختن زیربناهای کشور به مصرف نمی‌رساندند.

حالا امارت اسلامی افغانستان، باوجودی‌که زیر فشارهای گونه‌گون قرار دارد و هیچ‌کشوری هنوز آن را به رسمیت‌ نشناخته است، با‌آن هم در عرصه‌ی ساختن زیربناها، امور بنیادین و ساخت‌وساز کشور تلاش‌های مزیدی انجام می‌دهد و چرخ ساخت‌وساز این سرزمین را به گردش درآورده است.

ملت افغانستان از پروژه‌های ملی و انکشافی که در سطح کشور به راه افتاده است، خیلی خوشحال استند و فرد ـ فرد ملت از اقدامات مفید و گام‌های مثبت و سازنده‌ی نظام اسلامی خویش، ستایش و اظهار خرسندی می‌نمایند.

ما یقین داریم؛ اگر کارهای کشوری بدین منوال به پیش بروند، به زودترن فرصت افغانستان به ترقی و تعالی خواهد رسید و ملت بیچاره‌ی این سرزمین به نعمت رفاه و آسایش و شکوفایی دست خواهند یافت.

امیدواریم که جهان و کشورها هم این نظام اسلامی، ملی و خدمت‌گزار را به رسمیت بشناسند و دیگر از آدرس دشمنان افغانستان و از عینک سیاه بدخواهان، این کشور را نبینند و آن‌چه که حقیقت دارد و واقع‌بینانه است، آن را بازتاب دهند و در پرتو آن با افغانستان، وارد تعامل شوند.

افغانستان امروز از استقلال و اقتدار خوبی برخوردار است و باید جهان و تمام کشورها با استفاده ازاین فرصت، با نظام و ملت افغانستان هم‌دست شوند و بدون طمع و غرض در احیا، آبادی و شکوفایی افغانستان، نقش خود را ایفا نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *