گزارش

باشند‌گان شهرک مولانا جلال‌الدین محمد بلخی به خدمات صحی دسترسی ندارند

در شهرک مولانا جلال‌الدین محمد بلخی که پانزده‌ کیلومتر دورتر از مرکز شهر مزار شریف موقعیت دارد، بیش از 100 خانواده بی‌جا شده و عودت‌کننده از کشورهای خارجی، زنده‌گی می‌کنند.

در شهرک مولانا جلال‌الدین محمد بلخی که پانزده‌ کیلومتر دورتر از مرکز شهر مزار شریف موقعیت دارد، بیش از 100 خانواده بی‌جا شده و عودت‌کننده از کشورهای خارجی، زنده‌گی می‌کنند.

اما باشند‌گان این شهرک شکایت دارند که به آب آشامیدنی صحی، مکتب و مرکزهای صحی، دسترسی ندارند.

یحیی؛ باشنده این شهرک گفت:” در این منطقه خانه‌های ما ساختمان درست ندارد، کلینیک نداریم، آب صحی نداریم و چاه‌های آب ما بند است، مکتب برای اطفال ما وجود ندارد و ما می‌خواهیم که این خدمات برای ما فراهم شود.”

معراج‌الدین؛ دیگر باشنده شهرک مولانا جلال‌الدین محمد بلخی، گفت:” وقتی برای ما گفتند که به شهرک بروید، آن زمان خیلی خورسند بودیم و هیچ به فکر آن نبودیم که در نبود خدمات صحی چی‌گونه زندگی خواهیم کرد، چون ما زیاد خوشحال

بودیم.”

در همین حال مولوی اسدالله وفا؛ رییس امور مهاجرین و عودت‌کنندگان ولایت بلخ، تایید می‌کند که باشندگان این شهرک، به خدمات صحی و آموزشی دسترسی ندارند.

او از نهاد‌های داخلی و خارجی، می‌خواهد که برای حل مشکلات مردم در این شهرک، اقدام کنند.

وفا افزود:” در شهرک مولانا جلال‌الدین محمد بلخی در چند سال گذشته، در بخش زیربنا‌ها سرمایه‌گذاری شده بود، اما بر اثر جنگ‌های چند سال پیش تمام تاسیسات آن تخریب شده است، از نهادهای داخلی و خارجی می‌خواهم که یک‌بار مشکلات مکتب و کلینیک آنها را حل کنند.”

گفتنی‌ست که شهرک مولانا جلال‌الدین محمد بلخی، در زمان حکومت پیشین ساخته شد، اما در جریان درگیری‌های چند سال پیش، تمام تاسیسات آن تخریب گردید.

در حال حاضر، شمار زیاد باشند‌گان شهرک مولانا جلال‌الدین محمد بلخی، در خانه‌های مخروبه و یا هم در خیمه‌ها زند‌گی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *