افغانستان

نشست «کمیتۀ رسیدگی به مشکلات و پیشنهادات ناشران و کتاب فروشان» برگزار شد

به ریاست مهاجر فراهی معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ، دیروز نشست “کمیتۀ رسیدگی به مشکلات و پیشنهادات ناشران و کتاب فروشان”، برگزار شد.

به ریاست مهاجر فراهی معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ، دیروز نشست “کمیتۀ رسیدگی به مشکلات و پیشنهادات ناشران و کتاب فروشان”، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در این نشست معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ گفـت: کمیتۀ رسیدگی به مشکلات و پیشنهادات ناشران و کتاب فروشان، با عضویت نمایندگان اداره های ذیربط، به منظور حل مشکلات ناشرات و کتاب فروشان ایجاد شده است.

وی گفت که در این نشست کمیته، در رابطه به مشکلات ناشران و کتاب فروش شان به خصوص از ناحیۀ مالیات کتاب و نبود جای مناسب برای فعالیت آنان و همچنان ساخت یک مرکز معیاری برای ناشران  و کتاب فروشان، ترویج فرهنگ مطالعه کتاب، برگزاری نمایشگاه های کتاب در زندان ها، پوهنتون ها و پارک ها و تشویق مردم به ویژه جوانان به مطالعه، بحث صورت گرفت.

مهاجر فراهی افزود که در این نشست تاکید شد که اداره های دولتی تلاش کنند کتاب های مورد نیاز شان را در داخل کشور چاپ کنند تا زمینه کار برای ناشران و کتاب فروشان فراهم شود.

همچنان معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ، از ناشران خواست که در قسمت چاپ کتاب های شان، معیارها را درنظر داشته باشند و کتاب های را در بازار برای مطالعه مردم و به ویژه محصلان و جوانان عرضه کنند که معیاری و مناسب باشد.

در این نشست اعضای “کمیتۀ رسیدگی به مشکلات و پیشنهادات ناشران و کتاب فروشان” نیز نظریات و پیشنهاد های شان را در رابطه به موارد یاد شده، ارائه کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *