سخن انیس

امریکا باید به خواست افغانستان، لبیک بگوید

همه در جریان استند که مولوی امیرخان متقی وزیر امور خارجه‌ی کشور در رٲس یک هیئت، عازم قطر شدند.

همه در جریان استند که مولوی امیرخان متقی وزیر امور خارجه‌ی کشور در رٲس یک هیئت، عازم قطر شدند.

قرار است در قطر با نمایندگان امریکا نشست و گفتگوهایی داشته باشند.

در این سفر هیأت امارت اسلامی افغانستان در مورد رفع تحریم‌های بانکی، بیرون شدن نام‌های مقامات امارت اسلامی افغانستان از فهرست سیاه، نقض حریم هوایی افغانستان توسط امریکا و مسایل دیگری بحث و گفتگو می‌نمایند.

همچنان در این سفر هیأت افغانستان، با مقامات قطری و نمایندگان کشورهای مستقر در قطر نیز دیدار و گفتگو خواهند داشت و روی موضوعات اساسی و مهم، بحث خواهند کرد.

حالا برای امریکا و جهانیان، دیگر هیچ‌بهانه‌ای باقی نمانده است تا در موارد فوق و برای به رسمیت‌شناختن امارت اسلامی افغانستان، از خود تعلل نشان بدهند و درنگ و توقف نمایند.

امریکا باید بداند که امارت اسلامی افغانستان نظامی‌ست که بعد از چهل‌وچند سال جنگ و تباهی؛ آزادی، امنیت و خوشبختی را به افغانستان به ارمغان آورده و دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های مختلفی داشته است.

امنیت سراسری، امحای مواد مخدر، جمع‌آوری و تداوی معتادین، جمع‌آوری‌گداها، انتظام شهری، آغاز و به راه‌افتادن پروژه‌های کلان و کوچک ملی و انکشافی، آبادی زیرساخت‌ها، ثبات پولی و ده‌ها مورد مثبت دیگری از دستاوردهای امارت اسلامی افغانستان، به شمار می‌روند.

امریکا و ناتو و جمهوریت تقلبی با امکاناتی وسعی که در اختیار داشتند، در طی بیست سال نتوانستند که امنیت نسبی در افغانستان برقرار کنند و یا زیرساخت‌های افغانستان را بسازند.

اما، امارت اسلامی افغانستان با فرصت اندک و امکانات کم، کارهای زیاد و بزرگی را انجام داده و افتخارات عظیمی را در سطح ملی و بین المللی نصیب این ملک و ملت کرده است.

حالا بر امریکا و جهان است که دست از خصومت بردارند، باید برای رفع هرگونه تحریم اقدام کنند و این نظام اسلامی، ملی و مشروع را به رسمیت بشناسند.

چون امریکا نمی‌تواند با موضع‌گیری‌ها خصمانه، شکست خود در افغانستان را جبران کند و یا حداقل دستاورد دیگری داشته باشد.

پس بهتر است که از دروازه تعامل با افغانستان وارد شود و افغانستانِ مستقل و مقتدر را بپذیرد و ازاین آفتاب درخشان حقیقت؛ خفّاش‌گونه اِغماز و چشم‌پوشی نکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *