سیاسی

وزیر اقتصاد: انجماد دارایی‌های افغانستان عامل فقر و بیکاری درکشور است

قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد، در دیدار با تاریا واتر دال رئیس «کمیتۀ ناروی برای افغانستان»، وضع تعذیرات اقتصادی و انجماد سرمایۀ ارزی را عامل بلند رفتن میزان فقر و بیکاری در کشور خواند.

قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد، در دیدار با تاریا واتر دال رئیس «کمیتۀ ناروی برای افغانستان»، وضع تعذیرات اقتصادی و انجماد سرمایۀ ارزی را عامل بلند رفتن میزان فقر و بیکاری در کشور خواند.

وزارت اقتصاد با ارسال  خبرنامه‌یی نگاشته است: در این دیدار  رئیس «کمیتۀ ناروی برای افغانستان» پیرامون فعالیت‌های این کمیته در بخش صحت، تعلیم و آموزش و مصئونیت غذایی به سرپرست وزارت اقتصاد معلومات داد.

وی یاد آور شد: ثبات و تامین امنیت در افغانستان شرایط و فرصت‌های مناسب را برای تطبیق برنامه‌ها و فعالیت‌های این موسسه در ولایت‌های مختلف برابرکرده است.

به گفتۀ وی، در حال حاضر کمیتۀ یاد شده با حدود ۲۰۰۰ کارمند که شامل اتباع خارجی و افغان است؛ در بخش های یاد شده فعالیت دارند و به منظور توسعۀ اقتصادی روستاها، تلاش دارند کار پروژه‌های انکشافی را در هماهنگی و تفاهم با وزارت‌های ذیربط آغاز کنند.

سرپرست وزارت اقتصاد، با قدردانی از فعالیت‌های «کمیتۀ ناروی برای افغانستان» به منظور بهبود خدمات در بخش صحت و ایجاد فرصت‌های کاری برای جوانان، از تطبیق برنامه‌های آموزش‌ حرفوی این کمیته در بخش‌های گونه گون قدردانی کرده و خواستار توسعۀ فعالیت‌های این کمیته در مناطق دور دست کشور شد.

قاری دین محمد حنیف، وضع تعزیرات اقتصادی و انجماد سرمایۀ ارزی کشور را عامل بلند رفتن میزان فقر و بیکاری در کشور دانسته، افزوده است: کمک‌های بشری به تنهایی نمی‌توانند پاسخگو باشد و سبب حل مشکلات موجود اقتصادی شود.

به گفتۀ وی، ایجاب می‌کند که نهادهای بین‌المللی مطابق به اولویت‌های اقتصادی، در تطبیق برنامه‌ها و پروژه‌های انکشافی مشارکت کنند تا سبب ایجاد فرصت‌های کاری و کاهش تدریجی میزان فقر شود.

سرپرست وزارت اقتصاد هم‌چنان، توسعۀ برنامه‌های آموزش حرفوی در بخش‌های مختلف، حمایت از برنامه‌ تداوی معتادین، ایجاد انستیتیوت‌های مسلکی قابلگی، حمایت از تشبثات کوچک و متوسط و برنامه‌ حمایت از دهقانان را در تفاهم و هماهنگی با وزارت‌های ذیربط موثر دانست.          وهاج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *