افغانستان

عضو پارلمان بریتانیا خواستار بازگشایی سفارت این کشور در کابل شد

یک عضو ارشد پارلمان بریتانیا گفته است که افغانستان در این اواخر پیشرفت واقعی داشته و بریتانیا باید سفارت خودرا در کابل بازگشایی کند.

یک عضو ارشد پارلمان بریتانیا گفته است که افغانستان در این اواخر پیشرفت واقعی داشته و بریتانیا باید سفارت خودرا در کابل بازگشایی کند.

به گزارش روزنامه تلگراف، توبیاس الوود، رئیس کمیته دفاعی پارلمان بریتانیا همچنان خواستار آغاز مذاکرات کشور اش با امارت اسلامی افغانستان شده است.

الوود گفت که امارت اسلامی را تمجید نمی‌کند اما زمان آنست تا کار با حکومت افغانستان آغاز شود تا از ورود این کشور به چرخه دیگری از «بی‌ثباتی، تروریزم و مهاجرت دسته جمعی» جلوگیری صورت گیرد.

آقای الوود که در اردوی بریتانیا نیز کار کرده، تاکید نمود که برای بهبود اوضاع در افغانستان، غرب به استراتیژی عمل گرایانه تری نیاز دارد.

آقای الوود که به تازگی از افغانستان بازدید کرده، گفت که او طی سفر اش شاهد پیشرفت واقعی در این کشور بود و حالا باید مذاکرات با امارت اسلامی آغاز گردد.

وی گفت که افغانستان حالا امن تر از دهه ۱۹۷۰ است و با وجود محدودیت‏ها، به زنان اجازه داده می‌شود تا به کار برگردند زیرا اقتصاد این کار را ایجاب می‌کند.

او گفت: «… من شاهد سازش‌های گزارش نشده ای بودم که ملت خسته از جنگ در حال حاضر مایل به پذیرش آن است.»

این عضو پارلمان بریتانیا وضعیت در افغانستان را فوق العاده شکنند توصیف کرد و گفت افغانستان با کمبود گسترده مواد غذایی مواجه است و نیمی از ۹ میلیون کودک این کشور به تعلیم در مکتب دسترسی ندارند.

اما او گفت که تعامل تنها راه کمک به شکل دادن به آینده است.

آقای الوود گفت: «اگر غرب به قهر خود ادامه دهد، می‌توانیم اشتباه دیگری را مرتکب شویم که کشور را به پرتگاه مالی سوق خواهد داد و به طور بالقوه چرخه دیگری از بی‌ثباتی، تروریزم و مهاجرت دسته جمعی را شعله‌ور می‌کند.»

وی افزود: «یک استراتیژی عملگرایانه تر مورد نیاز است. محدودیت‌های امارت اسلامی بر حقوق زنان ممکن است به عنوان یک ابزار مذاکره برای تفاهم مشترک عمل کند. چنین احتمالی تا زمانی که ما بیدار شویم ناشناخته باقی خواهد ماند. اولین قدم بازگشایی سفارت ماست. دوم این است که واقع بین باشیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *