افغانستان

گشایش مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امید؛ از سوی مسوولان وزارت کار و امور اجتماعی

مولوی دین محمد حقبین؛ معین امور مالی و اداری وزارت کار و امور اجتماعی، مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امید (نهاد فراهم‌ کنندهٔ آموزش به معتادان صحت‌یاب شده) را با قطع نوار افتتاح نمود.

مولوی دین محمد حقبین؛ معین امور مالی و اداری وزارت کار و امور اجتماعی، مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امید (نهاد فراهم‌ کنندهٔ آموزش به معتادان صحت‌یاب شده) را با قطع نوار افتتاح نمود.

در نشستی که به همین مناسبت راه اندازی گردیده بود؛ در آن معاون ملکی معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله، رؤسای وزارت کار و امور اجتماعی و برخی از کارمندان این وزارت اشتراک داشتند.

مولوی دین محمد حقبین؛ معین امور مالی و اداری وزارت کار و امور اجتماعی، در سخنانی هدف از گشایش این مرکز را ارایهٔ آموزش به معتادان صحت‌یاب شده عنوان نموده گفت که این کار کمک می‌کند تا آنان به شکل تندرست به جامعه بپیوندند و بتوانند به خانواده‌های شان، نفقه و روزی حلال فراهم نمایند.

معین امور مالی و اداری وزارت کار و امور اجتماعی افزود: امارت اسلامی افغانستان در برابر مواد مخدر به گونهٔ جدی مبارزه می‌نماید و در این بخش، دست‌آوردهای بزرگ دارد که نباید از سوی جهانیان نادیده گرفته شود؛ بهتر است تا در این بخش از سوی آنان با افغانستان همکاری شود و پروژه‌هایی که از دید اقتصادی به سود مردم ما می‌باشد، راه اندازی گردد.

سپس، مولوی عبدالرحمن قاسمی؛ معاون ملکی معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله طی صحبتی گفت: وزارت امور داخله مسوولیت خود می‌داند که با تمامی نیرو و توان در برابر این پدیدهٔ شوم و بدنام به گونهٔ جدی مبارزه نماید که این مبارزه، برآیند مثبت داشته، کشت مواد مخدر نزدیک به صفر رسیده، کارخانه‌های تولید مواد مخدر از بین برده شده و برای درمان معتادان، در کابل و بسیاری از ولایت‌ها مراکز درمان ایجاد شده‌است که هم‌اکنون در این مراکز، هزاران تن از معتادان زیر درمان اند.

مولوی قاسمی؛ در سخنانی از جهانیان، نهادهای همکار و تجار ملی خواست که در بخش درمان معتادان با امارت اسلامی افغانستان همکاری لازم داشته باشند تا افغانستان پاک، سالم و عاری از مواد مخدر و اشخاص معتاد داشته باشیم.

همچنان مولوی عبدالواحد فایز؛ رییس انکشاف مهارت‌ها و تنظیم مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت کار و امور اجتماعی در سخنانی، افزون بر ارایهٔ معلومات در پیوند به فعالیت‌های آن مراکز گفت: مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امید که در آن برای ۵۳۰ تن در پنج رشته (برق، خیاطی، بوت‌ دوزی، بیک دوزی و ترمیم ابزار برقی) زمینهٔ آموزش فن و حرفه برای سه ماه فراهم شد‌ه‌است؛ متعهد استیم که پس از فراغت، زمینهٔ کار را نیز به آنان فراهم نماییم تا راهی بازار کار شوند و همچون اشخاص تندرست به جامعه بپیوندند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *