سخن انیس

جهان باید بی درنگ افغانستان را به رسمیت بشناسد

آنچه که جهان و جهانیان به زبان می‌آوردند، امروز در افغانستان تحقق پیدا کرده و عملاً در منصه‌ی اجرا گذاشته شده است.

آنچه که جهان و جهانیان به زبان می‌آوردند، امروز در افغانستان تحقق پیدا کرده و عملاً در منصه‌ی اجرا گذاشته شده است.

امنیت سراسری، محو مواد مخدر، محو فسادهای گوناگون، جمع‌آوری معتادین و تداوی منظم آنان، جمع‌آوری گداها از سطح‌ شهرها، تنظیم و تنظیف شهری، به راه انداختن پروژه‌های بزرگ و کوچک در سراسر کشور که آغاز کار و پیشرفت کانال قوش‌تیپه یکی از مثال‌های زنده‌ای است که در نیم‌قرن پیشین در افغانستان سابقه ندارد.

این همه از کارکردهای مثبت و دستاوردهای بزرگ امارت اسلامی افغانستان است که در طی کم‌تر از دوسال عملاً اجرا گردیده و تمام جهان شاهد آن استند.

از هر منظری، دیگر هیچ‌کشوری بهانه‌یی ندارد که امارت اسلامی افغانستان را به رسمیت نشناسد و در این ارتباط از توقف و تعلل کار بگیرد.

جهان و جهانیان باید دیگر از جور و جفا در حق ملت مظلوم افغانستان، دست بکشند و آفتاب حقیقت را در پرده ابهام، پنهان نکنند.

به رسمیت نشناختن امارت اسلامی افغانستان در نفس الامر، خنجری است که در قلب ملت بیچاره افغانستان فرو برده می‌شود و ظلم نابخشودنی است که در حق این مظلومان تاریخ صورت می گیرد.

چون امارت اسلامی، برخاسته از متن ملت افغانستان است و نصرت الهی و حمایت مردم مجاهد و شهیدپرور این سرزمین بود که پیروزی‌های چشم‌گیری رقم خورد و کشور از لوث بیگانگان و بیگانه‌پرستان  پاک گردید.

حالا این ملت بزرگ حق دارد تا به حقوق خود دست پیدا کنند و کشورها باید حکومت، نظام، خواست و اراده‌ی این ملت زجردیده را به رسمیت بشناسند.

اگر در کفش جهان و کشورها ریگی وجود ندارد؛ بهترین فرصت مساعد گردیده است که نظام اسلامی و ملی ما را به رسمیت بشناسند و از کینه‌توزی، انتقام‌جویی و حسادت، دوری بجویند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن