گزارش

یک فابریکه در هرات روزانه 300 صفحۀ سولر تولید می‌کند

روزانه حدود 300 صفحه سولر(سیستم تولید برق از نور آفتاب) در یک فابریکه سولرسازی در شهرک صنعتی ولایت هرات تولید می‌شود.

روزانه حدود 300 صفحه سولر(سیستم تولید برق از نور آفتاب) در یک فابریکه سولرسازی در شهرک صنعتی ولایت هرات تولید می‌شود. مسئولان این فابریکه می‌گویند که سولرها با استندردهای ملی و بین المللی، توسط افراد متخصص تولید می‌گردد. درهمین حال مسئولان در وزارت صنعت و تجارت تاکید دارند که از تولیدات داخلی حمایت می‌کنند.

یک شرکت خصوصی در شهرک صنعتی ولایت هرات روزانه حدود 300 صفحه سولر(سیستم تولید برق از نور آفتاب) را تولید می‌کند.

مسئولان این کارخانه می‌گویند که از چهار سال به این سو کار سولرسازی را آغاز و اکنون بر علاوه ولایت هرات، به 19 ولایت دیگر سولر صادر می‌کنند.

وحیدالله برومند، مدیر عمومی این کارخانه در صحبت با رادیو کلید می‌گوید که هر صفحه سولر این فابریکه توانایی تولید 275 تا 650 وات برق را دارد.

“به دلیل کمبود برق در کشور، تصمیم بر این گرفتیم تا فابریکه ساخت سولرهای آفتابی را ایجاد کنیم. چون انرژی خورشیدی فروانی در کشور داریم و باید از آن استفاده کنیم. مردم نیز در شرایط کنونی سخت احتیاج به انرژی برق دارند.”

موصوف علاوه نمود که تولید سولر‌های این فابریکه، تحت نظر انجنیران برق صورت می‌گیرد.

درهمین حال مسئولان بخش فنی فابریکه تولید سولر می‌گویند که در کنار ساخت سولرها، در این فابریکه زمینۀ کار برای بیش از 300 تن فراهم شده است.

غلام رسول حیدری، مسئول فنی این فابریکه می‌گوید که به‌خاطر تولید اجناس باکیفیت، در این فابریکه امکانات و تجهیزات عصری فراهم شده است. “دستگاه‌هایی که در داخل این فابریکه است، مانند: آن در کشورهای همسایه وجود ندارد. سولرهایی که ما تولید می‌کنیم، 25 سال گارانتی دارد و با استندردهای ملی و بین‌المللی تولید می‌شود.”

از سویی هم مسئولان در وزارت صنعت و تجارت، تاکید دارند که به منظور خودکفایی کشور، باید از تولیدات داخلی حمایت صورت گیرد و مردم هم از تولیدات داخلی استفاده کنند.

قدرت‌الله جمال، معین صنعت و تجارت این وزارت در صحبت با کلید می‌گوید که برای برطرف کردن مشکلات سرمایه گذاران و خودکفایی کشور، این وزارت برنامه‌های مهمی را روی دست دارد.

“کوشش می‌کنیم که مشکلات فابریکه‌ها را حل کنیم. تعرفه‌های مواد مشابه با تولیدات داخلی بلند برده می‌شود و از مردم می‌خواهیم که از تولیدات داخلی استفاده کنند.”

براساس معلومات مسئولان، درحال حاضر بیش از 400 فابریکه در شهرک صنعتی هرات فعالیت دارد. مسئولان این فابریکه‌ها که تلاش دارند محصولات باکیفیت تولید کنند، همواره از وارد شدن اجناس مشابه تولیدات شان از کشورهای دیگر، شکایت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *